فرهنگسازی در حوزه پدافند زیستی در دوران کرونا مورد توجه است

سمنان- ایرنا- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: انجام اقدامات لازم درعرصه آموزش، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی موارد مرتبط با کمیته پدافند زیستی با کمک دانشگاه‌ها، رسانه­‌ها و مطبوعات و فضای مجازی در دوران شیوع کرونا مورد توجه اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بود.

ایرج کارخایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  ۱۸ جلسه کمیته پدافند زیستی با حضور اعضای قرارگاه پدافند زیستی و پیگیری مصوبات جلسات توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان و ۸ جلسه کارشناسی و تخصصی کارگروه‌های ذیل قرارگاه پدافند زیستی استان جهت اجرا و عملیاتی نمودن مصوبات در یک سال اخیر برگزار شد.

وی افزود: محور و دستور جلسات، پیگیری و رصد تهدیدات مرتبط با حوزه قرارگاه پدافند زیستی استان بر اساس دستورالعمل اجرایی قرارگاه از قبیل تهدیدات انسان‌ساخت، آب آشامیدنی، دام و طیور و آبزیان، نباتات، صنایع غذایی، محیط زیست و منابع طبیعی بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تولید و عرضه موادغذایی، فرآورده‌های دامی و مراکز عرضه دام و طیور، مراکز جمعیتی و سیستم حمل و نقل عمومی، جایگاه‌های سوخت و مراکز پرتردد و اماکن حساس، مهم و قابل حفاظت و نانوایی‌ها، به طور مستمر پیگیری و بازدید شد.

کارخایی گفت: پیگیری اجرای موارد و نیازهای ضروری در عرصه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا که از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود اعلام می‌گردد، از دیگر اقدامات این اداره کل در مقابله با کرونا است.

وی افزود: کلیه دستورالعمل‌های مرتبط که توسط سازمان پدافند، وزارت کشور و ستاد استانی اعلام شده به کلیه دستگاه‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها توسط این اداره کل ابلاغ شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: هماهنگی‌های لازم و همکاری در نظارت عمومی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرها و روستاها و اخذ مشخصات رابطین بهداشتی کلیه دستگاه‌ها برای همکاری و تعامل با دانشگاه­های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نیز ازدیگر وظایف این اداره کل در دوران شیوع ویروس کرونا بود.

کارخایی بیان کرد: برگزاری کارگروه‌های مختلف ۱۲گانه ذیل شورای پدافند غیرعامل برای ساماندهی و ایجاد تمهیدات لازم در خصوص سیستم جمع‌آوری، حمل و دفن زباله‌های شهری و روستایی همچنین ساماندهی زباله‌گردها در سطح شهرها با کمک شهرداری­‌های استان و دستگاه‌های ذیربط از دیگر وظایف اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: این اداره کل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، تجاری، اصناف و مراکز بزرگ خرید و فروشگاه‌های زنجیره­ای و پیش‌بینی اقلام مورد نیاز بهداشتی توسط دستگاه‌های مرتبط نظارت مستمر دارد.

کارخایی گفت: پدافند غیرعامل استانداری سمنان برای اجرای مرحله اول و دوم طرح ضدعفونی نمودن مراکزعمومی، محل‌های مهم و پرتردد، سطوح وسایل نقلیه عمومی، بازارها، فروشگاه­ها، مراکز ثقل و خدمات‌رسان در سطح شهرها و روستاها با کمک کلیه دستگاه‌های اجرایی، شهرداری­ها و دهیاری­ها، فرمانداری­‌ها پیگیری مستمر و انجام مکاتبات مختلف انجام داد.

وی افزود: هماهنگی و همکاری و استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای نظامی (ارتش- نیروی انتظامی) و نیروهای انسانی بسیج، امکانات و تجهیزات در اجرای مصوبات کمیته پدافند زیستی با مشارکت سپاه استان در قالب دستورالعمل اجرایی قرارگاه پدافند زیستی استان در این مدت بر عهده این اداره کل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: اداره کل پدافندغیرعامل استانداری سمنان پیگیری و نظارت مستمر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی درخصوص کلیه مخازن و منابع آب مصرفی، فاضلاب شهری، پساب غسالخانه‌ها برای رفع آلودگی‌ها و مبارزه با ویروس کرونا با کمک و مشارکت دستگاه‌های مرتبط حوزه آب را بر عهده دارد.

کارخایی گفت: پیگیری مستمر برای مقابله با تهدیدات حوزه سایبری وعدم سوءاستفاده از فضا و شرایط کرونایی از طریق کارگروه‌های مرتبط و تشدید و افزایش ضریب ایمنی، امنیتی و پدافندی و حفاظتی مراکز حساس، مهم و قابل حفاظت در سطح استان سمنان در این مدت توسط این اداره کل انجام شد.

وی افزود: پیگیری و تاکید مستمر برای اجرای اصول پدافند غیرعامل در عرصه سنجش میزان تاب‌آوری، پایداری دستگاه‌ها، توجه به امکانات وپیش‌بینی نیرو و تجهیزات، شناسایی نقاط ضعف و قوت در برطرف کردن چالش‌­ها و مشکلات و آسیب‌پذیری‌ها برای مقابله باکرونا در فصول سرد و پاییز و زمستان توسط دانشگاه­های علوم پزشکی و دستگاه­های مرتبط نیز از دیگر اقدامات این اداره کل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha