۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴
کد خبر: 84260216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بعثت نبوی راه سعادت اخروی را برای بشریت گشود

یزد - ایرنا - رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تبریک سالروز بعثت حضرت محمد (ص) گفت: بعثت نبوی از لحاظ اعتقاد دینی مسلمانان برجسته ترین جایگاه را در جهان اسلام دارد، زیرا خدای متعال این نعمت را به بندگانش ارزانی داشت که با مبعث نبی خدا ، راه سعادت دنیوی و آخرت را به روی انسان ها گشود.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه به مناسبت سالروز بعث رسول خدا، عطای سرمد ، پیامبر رحمت ، گل سر سبد بوستان نبوت حضرت محمد مصطفی (ص) در جمع تعدادی از اقشار مردم و مسوولان شهرستان افزود: بعثت نبوی عظیم ترین رویداد تاریخ جهان اسلام و برترین و بزرگترین عید امت اسلامی است.

امام جمعه ابرکوه اظهار کرد: خداوند با بعثت پیامبر (ص) راه های زدودن ظلم، فساد و بی عدالتی را برای مردم آشکار کرد و مسیر تعالی بشر را هموار ساخت.

وی ادامه داد: در روز بعثت نبوی، نوید رحمت و رستگاری از بلندای کوه نور جاری شد تا رسول خدا (ص) مشعل هدایت را بر افروزد و خلایق را به سوی حق رهنمون سازد.

حسینی اضافه کرد:  بعثت حضرت ختمی مرتبت (ص) چنان تحول بزرگی در عرفان به وجود آورد که فقط اهل معرفت توانستند آن را درک کنند.

وی اضافه کرد: خدا در زمینه های مادی و معنوی زندگی بشر ، الطاف و عنایت بسیار زیادی دارد و هر نعمتی را که ارزانی کرد، بر مردم منت نگذاشت، اما با بعثت نبوی، بربشر یت اعلام منت می کند .

حسینی افزود: خدا از میان مردم پیامبری را برگزید که موظف است، آیات الهی را برای مردم بخواند و آنها را پاک و پیراسته کند و اگر لطف خدا شامل حال این مردم نمی شد و قبل از این و در دوران جاهلیت بودند هر آیینه در گمراهی به سر می بردند.

امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه بشر در زندگی به معارف دینی محتاج است ، ادامه داد: معارف دینی مسوولیت آور است و انسان را وظیفه شناس می کند.

وی بیان کرد: با بعثت حضرت محمد (ص) بشریت اخلاق و سیره ایشان را الگوی زندگی خود قرار داد  و مسلمانان باید بیش از گذشته با تأسی از آن حضرت مایه آبروی ، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) باشند .

۲۷ ماه رجب ،۱۳ سال پیش از هجرت، هنوز زمانی که حضرت محمد (ص) در شهر مکه سکونت داشت، از جانب پروردگار الهی به رسالت پیامبری  مبعوث شدند.

در این زمان پیامبر اکرم (ص)  چهل سال داشتن و در راه رسیدن به سعادت، آگاهی و هدایت مردم رنج و تلاش های بسیاری را پشت سرگذاشت

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha