زمین طرح مسکن ملی به ۶۵ نفر در اشنویه واگذار شد

مهاباد - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه گفت: مساحت زمین واگذار شده برای احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی در این شهرستان سه هزار و ۱۳۲ مترمربع بوده که به ۶۵ از نفر متقاضیان، واگذار شده است.

منصور حیدری کهلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از پالایش ۹۵۹ متقاضی ثبت‌نام کننده در مسکن ملی در این شهرستان، در مجموع ۸۸ از واجدان شرایط وجه خود را واریز کردند.

وی ادامه داد: پول واریز شده در حساب شخصی متقاضیان به صورت بلوکه باقی خواهد ماند و با توجه به پیشرفت فیزیکی از حساب آنان به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه اظهار داشت: بعد از تامین زمین از سوی راه‌وشهرسازی برای واگذاری زمین به ۲۴ نفر دیگر نیز  اقدام می‌شود.

حیدری کهلی افزود: طرح "اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ٢١ هزار واحد است.

وی گفت:از ابتدای طرح مقاوم سازی خانه‌های روستایی نیز تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان با پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم شده است وهم‌اکنون پنج هزار مسکن روستایی در این شهرستان نیاز به بهسازی و مقاوم سازی دارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه با اشاره به اینکه یکی از عمده وظایف این بنیاد بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی است، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی از جنبه تقویت زیباشناسی سیمای روستاها است.

وی افزود:از لحاظ جذب تسهیلات احداث مسکن روستایی از مجموع ۴۳۰ واحد سهمیه شهرستان تاکنون ۲۰۰ واحد جذب شده‌است.

وی گفت:طرح هادی۳۷ روستای این شهرستان از ابتدای اجرای این طرح روستایی اجرا شده است و با پیشرفت ۵۱ درصدی در این حوزه در رتبه دوم استان قرار دارد.

طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد؛ تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در این طرح ها به شمار می رود.

اشنویه با ۷۴ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای ۷۴ روستا در ۲ بخش مرکزی و نالوس است؛ ۷۱ روستا بالای ۲۰ خانوار است که نقشه طرح هادی برای آنها تهیه شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha