بارش نزولات آسمانی در آذربایجان‌غربی از ۲۰۰ میلی‌متر فراتر رفت

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به رسیدن میزان بارش نزولات آسمانی در استان به ۲۰۴ میلی‌متر گفت: میزان بارش در استان طی سال آبی جاری همچنان کمتر از سال گذشته است.

اتابک جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۱۳ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شده‌بود که امسال با کاهش ۴.۵ درصدی به ۲۰۴ میلی‌متر رسیده‌‎است.

وی با اشاره به وجود سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه‌های زاب و ارس در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: به طور متوسط در هرکدام از این حوضه‌ها به ترتیب ۲۱۴، ۴۸۲ و ۱۱۱ میلی‌متر بارش در سال آبی جاری گزارش شده که در حوضه دریاچه ارومیه سه درصد بیشتر و در ۲ حوزه زاب و ارس به ترتیب ۱۴.۵ و ۱.۵ درصد کمتر از سال آبی گذشته است.

وی اظهار کرد: بارش‌های امسال با وجود کاهش نسبت به سال آبی گذشته، ۳.۵ درصد بیشتر از متوسط درازمدت بوده که این افزایش در حوضه آبریز ارس ۱.۳ درصد، دریاچه ارومیه ۲.۸ درصد و رودخانه زاب حدود ۱۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در اسفندماه جاری نیز بارش‌های خوبی در استان ثبت شده و متوسط بارش‌ها به ۲۶ میلی‌متر رسیده‌است.

جعفری افزود: این میزان ۹ درصد بیشتر از اسفند سال گذشته ولی سه درصد کمتر از متوسط درازمدت است.

به گزارش ایرنا، متوسط بارش در ۲ سال آبی گذشته در آذربایجان‌غربی به ترتیب ۴۲۰ و ۵۵۰ میلی‌متر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha