میزان بارش‌ سالانه چهارمحال و بختیاری به ۳۵۰ میلیمتر رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های سال آبی جاری استان با احتساب بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته به ۳۵۰ میلیمتر رسید که این میزان همچنان نسبت به میانگین بلندمدت آن با کاهش مواجه است.

مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه اخیر بیشترین بارش را با ۶۴.۹ میلیمتر و چهار سانتی‌متر برف در شهرستان کوهرنگ داشته است.

وی ادامه داد: این سامانه در مالخلیفه ۳۱.۸ میلیمتر، فارسان ۲۲.۴ میلیمتر، اردل ۲۴.۲ میلیمتر، شهرکرد ۱۲.۵ میلیمتر، لردگان ۱۳.۲ میلیمتر، بروجن ۵.۶ میلیمتر، سامان ۸.۸ میلیمتر، بلداجی ۲۰.۵ میلیمت و بن ۱۳.۳ میلیمتر بارش در پی داشته است.

چراغپور با اشاره به کمبود بارش‌های استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین‌ بلندمدت، تصریح کرد: بارش‌های استان همچنان با ۱۹ درصد کاهش روبرو است و از سوی دیگر ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ ۷۰ سانتی‌متر کسری دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقشه‌های پیشیابی نشانه‌های خوبی از بارش‌های اسفند ندارد، اظهار داشت: اگر چه پیش از این امید می‌رفت که بارش‌های اسفند ماه بتواند بخشی از کسری بارش‌های استان را جبران کند اما نقشه‌های جدید نشان دهنده آن است که پدیده خاصی برای روزهای آینده وجود ندارد و بارش‌های اسفند نیز در حد نرمال نخواهد بود.

چراغپور با اشاره به کاهش دمای هوای استان در صبح روز شنبه، خاطرنشان کرد: در برخی نقاط نیز پدیده مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی شکل گرفت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha