۱۰ هکتار از تالاب حفاظت شده "نوروزلو" در میاندوآب‌ طعمه حریق شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: ۱۰ هکتار از درختان جنگلی منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلوی این شهرستان طعمه حریق شد.

علیرضا بقالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این آتش‌سوزی در حاشیه روستای "گوئجه‌لو" در بخش مرکزی میاندآب روی داد، اظهار داشت: آتش‌سوزی با حضور عوامل اداره منابع طبیعی و مأموران سازمان آتش‌نشانی شهرداری میاندوآب‌ مهار شد.

وی افزود: وزش شدید باد باعث گسترش آتش که طبق بررسی‌های صورت گرفته عامل انسانی در آن دخیل است در این اراضی جنگلی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با بیان اینکه این نخستین مورد از بروز آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده این شهرستان در سال جاری است، گفت: مردم باید بدانند مراتع و جنگل‌ها متعلق به آنان است و سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی شهروندان مهم‌ترین عامل در بروز آتش‌سوزی است.

بقالی اضافه کرد: آموزش و ارتقای آگاهی عمومی تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع حوادث آتش‌سوزی در این عرصه‌ها دارد و نقش رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در این زمینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلوی میاندوآب، هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و محل زیست انواع حیوانات و پرندگان کم‌نظیر بوده و با برخورداری از درختانی همچون گز و سرو و نیزارها از پوشش گیاهی مطلوبی برخوردار است.

آب مورد نیاز تالاب نوروزلوی میاندوآب از طریق رودخانه زرینه‌رود تامین می‌شود؛ این تالاب در سال ۱۳۹۱ در ردیف مناطق حفاظت شده قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha