۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۳۱
کد خبر: 84262734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: شرکت‌های بزرگ به توسعه متوازن کرمان ورود می‌کنند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ به توسعه متوازن کرمان ورود می‌کنند گفت: باید اتصال و ارتباط بین ۲ بخش شرکت‌های بزرگ با شورای برنامه ریزی استان تعریف شود.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند شامگاه شنبه در آخرین نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان در سال ۹۹ افزود: به عنوان مثال با شرکت گل‌گهر در حوزه توسعه متوازن شهرستان‌های بافت، ارزوییه، رابر ، کهنوج و ۲ شهرستان شرق استان توافقاتی شده که در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: باید از توان استان در تمامی حوزه ها بهره‌برداری شود و ‌حوزه پرتوان برنامه‌ریزی استان نیز به این مقوله ورود کند.

وی اظهار داشت: بنا بر اعلام صنایع بزرگ استان کرمان در حوزه گردشگری و کشاورزی تخصص ندارند که در این زمینه بنا نیست خود مهندسان این اقدامات را انجام دهند لذا ذیل آن باید شرکت های تخصصی تاسیس شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: این پیشنهاد را به شرکت مس داده‌ایم که هولدینگ گردشگری تاسیس و از توان مالی آن شرکت برای توسعه متوازن استان استفاده شود زیرا ورود این شرکت‌ها می تواند گردشگری استان را زیر و رو  و متحول کند.

وی با بیان اینکه خدمات گردشگری، صنایع تبدیلی و کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: بخشی از حوزه پسته آب است و کشاورز نمونه رفسنجانی در یک مورد تاریخی با برداشت ۱۴ تن در هکتار پسته رکورد زد در حالی‌که میانگین دنیا سه تن است و این مهم با دانش تحقق یافت.

کسری بودجه کرمان به تعادل رسید

زینی‌وند اضافه کرد: با پیگیری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به لحاظ کسری بودجه در حالی‌که همکاران تحت فشار بودند به حالت تعادل رسیدیم و در بخش کسری و هزینه ها بودجه به گونه ای توزیع شود که با نظارت استانداری تعادل را برقرار ‌کنیم.

وی با قدردانی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به‌علت برگزاری جلسات با نظم مناسب، برنامه‌ها و دبیرخانه این شورا به‌علت انجام فعالیت‌های مناسب و مدیران که در آن مشارکت فعال دارند افزود: رکورد گازرسانی بسیاری حوزه ها امسال در استان کرمان شکسته شد.

وی تصریح کرد: حوزه منظومه روستایی برشی از سند آمایش استان کرمان است و حالت انعطاف پذیری درون این برنامه‌ها وجود دارد که باید ارزیابی و ایرادات آن را رفع کرد و اسناد مصوب شده باید در شوراهای مربوطه پیگیری شود.

استاندار کرمان گفت: کمیته‌های زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی در شهرستان ها بنا به فعالیت آن باید تذکر و تشویق شوند و در این راستا نقص‌های طرح‌ها رفع می‌شود.

جذب اعتبارات روستایی کرمان در رتبه نخست کشور قرار گرفت

استاندار با اشاره به انجام اقدامات مناسب طی چهار ماه گذشته در حوزه اسناد خزانه استان کرمان افزود: در حوزه های مختلفی همچون جذب اعتبارات روستایی از استان آخر کشور به استان نخست تبدیل شده‌ایم که این دستاورد در حوزه های دیگر نیز می تواند تسری یابد.

وی بیان داشت: جذب اعتبارات حوزه  روستایی استان کرمان به ۵۰ درصد رسیده و توقع داریم که تمامی سهم استان جذب شود که استانداری از آن حمایت می کند.

زینی‌وند با بیان اینکه دستگاه های نظارتی نیز زمانی که اعتبارات در جای خود هزینه شود، با اجرای طرح‌ها همکاری می کنند گفت: برنامه سال آینده استان را از اکنون تدوین کنیم.

وی با اشاره به بهره برداری از محور جدید راور عنوان کرد: استان کرمان تا پایان دولت دوازدهم تغییرات محسوسی را شاهد خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha