۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳
کد خبر: 84262790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 آزمایش واکسن «اسپوتنیک وی» برای بیماران سرطانی در روسیه آغاز شد

مسکو - ایرنا - «الکساندر گینزبورگ» رئیس مرکز ویروس شناسی گمالیا روسیه اعلام کرد: آزمایش واکسن ضدکرونای اسپوتنیک وی بر روی بیماران سرطانی در روسیه آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، گینزبورگ در کانال سالاویف لایو در سامانه یوتیوب گفت: تحقیقات در مورد واکسن اسپوتنیک وی بر روی بیماران سرطانی داوطلب آغاز شد.

وی افزود: در مجموع واکسیناسیون کرونا برای سرطان عوارضی ندارد و فقط در مواردی که بیمار شیمی درمانی را می گذراند و دارویی را مصرف می کند که از تکثیر سلول ها جلوگیری می کند، عارضه ای ممکن است پدید آید.  

 گینزبورگ گفت: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند در صورت کمبود میزان پادتن در بدنشان،  می توانند واکسن دریافت کنند و برای این منظور حتما می بایست معاینه شوند.  

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است و حرف وی (v) بعد از اسپوتنیک همان حرف اول کلمه انگلیسی victory (ویکتوری) به معنای پیروزی است.

این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰(مرداد) به ثبت رسید.

تاکنون سه میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی تولید شده است.

تاکنون بیش از ۵۰ کشور ازجمله تونس، بلاروس، الجزایر، آرژانتین، ایران، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات و گینه این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha