تبلیغات جراحی‌های زیبایی در شبکه‌های مجازی پایه علمی ندارند

تهران- ایرنا- دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: افراد غیرپزشک در شبکه های اجتماعی موضوعاتی را در زمینه امور زیبایی تبلیغ می کنند که هیچ پایه علمی ندارند و سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رضا فتحی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، افزود: علاوه بر تبلیغات غیرواقعی، این شبکه ها عکس هایی را منتشر می کنند که مغایر با شئونات اسلامی است. این مطالب حوزه پزشکی را با چالش های زیادی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن پلاستیک و زیبایی ایران اهرم اجرایی ندارد، اظهار داشت: ما تذکر می دهیم و اخیرا طی مکاتباتی که با معاونت انتظامی نظام پزشکی و وزارت بهداشت انجام دادیم، قرار شد در مورد دلالی در حوزه پزشکی به ویژه حوزه جراحی زیبایی نظارت بیشتری صورت بگیرد و پلیس فتا نیز در این زمینه ورود کند.

این جراح پلاستیک و زیبایی تصریح کرد: مردم نباید تحت تاثیر تبلیغات نابه‌جا قرار بگیرند و باید با مراجعه به سایت انجمن پلاستیک و زیبایی ایران اطلاعات کامل در مورد پزشکان معالج در حوزه زیبایی به دست آورند و به راحتی خود را به دست غیرپزشکان ندهند.

وی اظهار داشت: دلالی در حوزه پزشکی به خصوص جراحی زیبایی افزایش یافته و در این بین مردم باید مراقب مداخله گران غیرپزشک در حوزه‌های پزشکی باشند.

فتحی به حوادث چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: تبعات حوادث چهارشنبه سوری برای سلامت افراد جبران ناپذیر است؛ گاهی یک بیمار ممکن است چندین بار تحت عمل جراحی قرار گیرد و مبالغ زیادی برای رفع اثرات سوختگی و انجام پانسمان ها هزینه کند اما باز هم نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

وی تاکید کرد: سوختگی هزینه بر است و سیستم درمان کشور نمی تواند تمام هزینه های بیماری را که دچار سوختگی می شود، بپردازد. والدین باید مراقب فرزندان خود در چهارشنبه سوری باشند تا حوادث ناگوار برای آنها اتفاق نیافتد. 

حامد باطنی رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز از مردم خواست در شب چهارشنبه سوری از پرداختن به اعمال خطرناک بپرهیزند و برنامه هایی را که در این روز دارند، با ملاحظات بیشتری انجام دهند.

وی اظهار داشت: اعضای انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در این ایام در خدمت مردم هستند و با ملاحظه شیوه نامه های بهداشتی به آنها خدمات ارائه می دهند.

باطنی هشدار داد: در این ایام بسیاری از مردم به دنبال جراحی زیبایی هستند و باید مراقب تبلیغات فریبنده افراد غیرپزشک و غیرمتبحر باشند تا دچار عوارض خطرناک نشوند.

وی تصریح کرد: همچنین در این شرایط کرونایی نظارت بر اعمال جراحی زیبایی سخت گیرانه انجام می شود و باید این جراحی ها با معیارهای استاندارد صورت گیرد تا برای بیمار تجربه ای خوشایند باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha