۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84263817
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

ثبت اطلاعات لوازم خانگی  و برقی در سامانه جامع تجارت الزامی شد

بوشهر-ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: ثبت اطلاعات برای گروه کالایی لوازم خانگی، برقی و الکترونیک در سامانه جامع تجارت الزامی شد.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم محمدزاده روز یکشنبه به رسانه‎ها اعلام کرد: به منظور شفافیت شبکه توزیع و قابلیت رصد کالاهای لوازم خانگی، برقی و الکترونیکی در زنجیره تجاری کشور همه فعالان تجاری در این حوزه کاری ضروری است نسبت به ثبت نام در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir اقدام کنند.

وی بیان کرد: فروش این کالاها تنها به اعضای زنجیره تامین شامل همه اشخاصی که از مرحله تولید، واردات کالا تا تحویل آن به مصرف کننده نهایی در امر خرید، فروش، حمل یا نگهداری کالاهای مشمول فعالیت می‌کنند، مجاز است مشخصات آن‌ها در سامانه جامع تجارت ثبت و مورد تایید قرار گرفته باشد.

محمدزاده با بیان اینکه خرید یا فروش کالاهای مشمول از طریق فضای مجازی نیز مشمول رعایت ضوابط تعیین شده است، گفت: اتحادیه‌های مربوطه در این خصوص باید شرایط جدید صدور یا تمدید پروانه کسب برای رسته‌هایی که کالاهای یاد شده را توزیع می‌کنند علاوه بر احراز سایر شرایط قانونی و تکمیل اطلاعات آن‌ها در سامانه ایرانیان اصناف نسبت به اطلاع رسانی به صاحبان این مشاغل جهت ثبت نام و گرفتن نقش تجاری در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در صورت ثبت نام نکردن و رعایت نکردن ضوابط یاد شده از سوی فعالان تجاری در این حوزه علاوه بر صادر نشدن یا تمدید نشدن پروانه کسب، کالاهای موجود در واحدهای تجاری این اشخاص نیز مشمول عرضه خارج شبکه بوده و جرائم مرتبط با تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای آنها اعمال می‏‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha