۶ نفر از بانوان برای انتخابات شوراهای شهر در بوکان ثبت‌نام کرده‌اند

مهاباد- ایرنا- فرماندار بوکان گفت: تاکنون در ۲ شهر بوکان و سیمینه، ۶ داوطلب زن برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر ثبت نام خود را نهایی کردەاند.

محمد امین‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در شهرستان بوکان از طریق روش های حضوری و غیرحضوری هم اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عملکرد بانوان در حوزه مدیریت شهری مطلوب است، اضافه کرد: ثبت نام زنان تا امروز، نسبت به دوره های قبل برای آمدن به عرصه انتخابات شوراها در مجموع کاهش داشته که امیدوارم تا پایان زمان ثبت نام  حضورشان افزایش یابد.

فرماندار بوکان ادامه داد: در پایان روز پنجم، ثبت نام از افراد خواهان حضور در دروه ششم شوراهای اسلامی در این شهرستان به ۴۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۶ نفر بانوی ثبت نام شده در این شهرستان مربوط به شهر بوکان است، اضافه کرد: ۳۶ نفر مرد و ۶ نفر زن با میانگین سنی ۳۷ سال در این شهرستان داوطلب شده اند.

"امین‌زاده" در خصوص مسن‌ترین و جوان‌ترین شرکت کننده در شهرستان بوکان ، افزود: در این بین جوان‌ترین داوطلب ۲۵ سال و مسن‌ترین داوطلب نیز ۵۳ سال دارد.

وی با توصیه به استفاده از روش‌های غیرحضوری اعلامی توسط ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام کاندیداها اضافه کرد: از داوطلبانی که قصد نامزد شدن برای شوراهای اسلامی شهر را دارند، درخواست می شود در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام کنند و فرآیند ثبت نام را بە روز آخر موکول نکنند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد ثبت نام کرده ۳۱ نفر بصورت حضوری، پنج نفر با استفاده از اپلیکیشن موبایل، چهار نفر اپلیکیشن دسکتاپ و ۲ نفر نیز از طریق دفاتر پیشخوان ثبت‌نام کردند.

امین زاده گفت: افرادی که ثبت نام آنها قطعی شده، ۲۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ‌ارشد، ۱۹ نفر کارشناسی، ۲ نفر کاردانی و یک نفر دیپلم هستند. 

وی با بیان اینکه از بین ثبت نام کنندگان سه نفر سابقه نمایندگی در شورای شهر را در ادوار گذشته داشتند، افزود: داوطلبان تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ٢۶ اسفند ١٣٩٩ می‌توانند با مراجعه به فرمانداری بوکان روند ثبت نام خود را در ششمین انتخابات شوراهای شهر و روستا تکمیل کنند.

روند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند آغاز شده و تا ۲۶ همین ماه ادامه دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ خرداد برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha