۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۵۹
کد خبر: 84263962
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ثبت هزاران مورد بی‌توجهی به قوانین کرونایی در راه‌آهن آلمان

تهران- ایرنا- آمارها نشان می‌دهد از زمان به اجرا گذاشته‌شدن محدودیت‌های کرونایی در آلمان، هزاران مورد نقض پروتکل‌های بهداشتی در راه آهن این کشور رخ داده‌است.

به گزارش ایرنا، پلیس فدرال آلمان از موارد بی‌شمار بی توجهی و نقض قوانین کرونایی توسط شهروندان این کشور سخن می گوید. نشریه بیلد آلمان امروز (یکشنبه) در این رابطه نوشت: بین سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۹۹) و مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹)، پلیس فدرال مجبور شده است در ۳۱۲ هزار مورد دستورالعمل استفاده از ماسک را به شهروندان تذکر دهد.

بر این اساس با وجود کنترل های پلیس فدرال، ماموران کنترل قطارها و کارمندان راه آهن به دلیل تذکر دادن نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان مورد حمله قرار گرفته اند. در همین رابطه سخنگوی راه آهن آلمان به نشریه بیلد گفت: در سال ۲۰۲۰ کارمندان ما حدود ۲۰۰ بار به دلیل پافشاری بر رعایت پروتکل های بهداشتی با مقاومت و حمله مواجه شده اند.

این در حالی است که پس از موج اول کرونا در آوریل سال ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) زدن ماسک در قطارها و ایستگاه های راه آهن اجباری است و  رعایت نکردن این قانون، بین ۵۰ تا ۱۵۰ یورو جریمه دارد. در عین حال افرادی که حاضر نیستند این قوانین را رعایت کنند باید از قطار پیاده شوند. طبق این گزارش طی این مدت ۵۳۹ نفر که از این کار امتناع ورزیدند مجبور شدند از قطار خارج شوند.

به گفته سخنگوی راه آهن بارها حوادثی رخ داده است و کارمندان و ماموران قطار توسط خودداری کنندگان از زدن ماسک تهدید شده اند. وی تاکید می کند آنچه به ویژه بد و کاملاً غیرقابل قبول است، اهانت های شخصی و اغلب بسیار شدید مسافران بی ملاحظه علیه کارمندان است، «به گونه ای که بسیاری از همکاران این احساس را دارند که دیگر به عنوان یک انسان درک نمی شوند.»

وی از دفاتر دادستانی عمومی خواست که با چنین حملاتی به صورت هدفمند برخورد کرده و آن ها را مورد پیگرد قانونی قرار دهند. آلمان در حال حاضر از بیم به راه افتادن موج سوم همه گیری کرونای جهش یافته در این کشور، تدابیر سختگیرانه و محدودیت های شدیدی را به اجرا گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha