۲۳۷ داوطلب شورای شهر در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند

شهرکرد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۳۷ داوطلب شورای اسلامی شهر تاپایان روز پنجم، برای رقابت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این استان نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۲۲۵ نفر مرد و ۱۲ نفر زن هستند.

سعید صالحی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان هفت نفر دارای تحصیلات حوزوی، چهار نفر دکترا، ۳۶ نفر فوق لیسانس، ۱۴۱ نفر لیسانس، ۳۸ نفر فوق دیپلم و ۱۰ نفر دیپلم هستند.

صالحی با تاکید بر اینکه داوطلبان برای نام‌نویسی در انتخابات از مراجعه حضوری به فرمانداری‌های خودداری کنند، تصریح کرد: توصیه می‌شود داوطلبان از روش‌های غیرحضوری ثبت‌نام از طریق نرم‌افزار موبایلی و یا از طریق نسخه ویندوز قابل نصب روی رایانه استفاده کنند، به این طریق که می‌توان این برنامه را از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir دانلود کرده و پس از انجام عملیات ثبت‌نام چنانچه از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ پیامک دریافت کردند به منزله ثبت‌نام قطعی آنها در انتخابات است.

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات بزرگ انقلاب شکوهمند ایران در دهه اخیر شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا است که با رای مردم تعیین می‌شوند و در همین رابطه با انتخاب شوراها و اداره بخشی از امور اجرایی کشور با تکیه بر آرای مردمی گام مهمی در واگذاری امور به سازمان‌های محلی برداشته شد.

صالحی افزود: فرصت ثبت‌نام در انتخابات شورای اسلامی شهر تا پایان وقت اداری ۲۶ اسفند است و پس از آن از ۱۶ فروردین به مدت یک هفته ثبت‌نام برای انتخابات شورای اسلامی روستا آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری شهرهای بروجن و شهرکرد اعضای شورای هفت نفره دارند و مابقی شهرهای استان دارای اعضای شورای پنج نفره هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری ، روستایی وعشایری  همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha