تجارتِ آنلاین، گزینه اصلی خرید در هند

تهران- ایرنا- آمار جدیدی در پلتفورم نظرسنجی لوکال سیرکل نشان می‌دهد خرید و فروش آنلاین به مطلوب ترین روش طی ۱۲ ماه گذشته و از آغاز همه گیری ویروس کرونا در هند، تبدیل شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اکونومیست تایمز هند، با وجود بازگشایی بازارهای محلی و مغازه های خرده فروشی و مراکز خرید طی چند ماه گذشته و پس از برداشته شدن و کم شدن محدودیت های ناشی از ویروس کرونا، مردم این کشور که در آغاز این همه گیری به خرید آنلاین رو آورده بودند، طی نظرسنجی انجام شده توسط پلتفورم لوکال سیرکل همچنان به خرید آنلاین ادامه می‌دهند. 

تقریبا نیمی از پاسخگویان این نظرسنجی که در مجموع ۱۳۰ هزار نفر از ۴۲ هزار بخش مصرفی در ۳۵۸ منطقه در هند بودند، اعلام کردند طی ۱۲ ماه گذشته وب سایت ها و اپلیکیشن های آنلاین به مطلوب ترین روش خریدشان تبدیل شده است. این در حالی است که ۱۸% اعلام کردند ترجیح می‌دهند کالاهای مورد نیازشان را از فروشگاه های محلی و به صورت تحویل به منزل دریافت کنند. 

این گزارش می‌افزاید: مهمترین دلایل خریداران آنلاین امنیت، قیمت های رقابتی و آسانی برگرداندن کالا عنوان شده است. در میان معروف ترین دسته بندی محصولات مورد استفاده مشتریان آنلاین، مواد ضروری و مواد غذایی ۶۹%  از موارد خرید بوده است. ۵۴% از مشتریان هم اعلام کردند که اقلامی با ارزش متوسط مثل پوشاک و لوازم جانبی الکترونیکی را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند و این رقم برای اقلام گرانقیمت نظیر لوازم خانگی و مبلمان ۳۲% بوده است. 

سخنگوی پلتفورم اسنپ دیل هم در مصاحبه با این روزنامه گفته است: همه گیری ویروس کرونا سازگاری سریعی در کارزارِ کانال های دیجیتالی چه از سوی فروشنده و چه از سوی خریداران ایجاد کرد، به ویژه در دسترس بودن کالاهای قیمت گذاری شده، انتخاب ها و اولویت های مصرف کنندگان را هم مشخص و متمایز می کند. 

در پایان این نظرسنجی اعلام شده است: ۳۳ %  از کل پاسخگویان به شیوه آنلاین خرید می کنند و از میان آنها ۲۹% تایید کردند که ۷۵% خریدهای آنلاین آنها مربوط به یک سال گذشته بوده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha