هنجار شکنان چهارشنبه‌سوری با برخورد پلیس مواجه می شوند

سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی دهگلان گفت: هنجار شکنان چهارشنبه‌سوری و بر هم زنندگان نظم و آسایش مردم با برخورد قاطع  پلیس مواجه خواهند شد.

سرهنگ یوسف درویشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی که با تحرکات ناهنجار، ایجاد رعب و وحشت و استفاده از مواد منفجره و آتش امنیت و سلامت‌ شهروندان خدشه وارد کنند، با برخورد قاطع و قانونی پلیس و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

وی به  والدین توصیه کرد از خرید مواد آتش زا ( ترقه) برای فرزندان  خودداری کنند، تا از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری شود.

سرهنگ درویشی اضافه کرد: خرید و نگهداری، توزیع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه جرم است و متخلفان مطابق ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مجازات خواهند شد، خانواده ها هشدارهای پلیس را در چهارشنبه سوری جدی بگیرند.

ایرانیان از روزگاران کهن در غروب آخرین چهارشنبه سال با برپایی آتش و با شادمانی به استقبال سال نو می‌رفتند اما این سنت زیبا در دهه اخیر به تهدیدی برای جامعه تبدیل شده و این سور جای خود را به سوز داده ‌است.

البته چهارشنبه سوری، امسال برای دومین بار با شیوع ویروس کرونا نیز عجین شده و شرایط و تهدید را حادتر کرده ‌است، در کنار حوادث ناشی از ترقه بازی و آتش بازی، تجمع افراد نیز به خودی خود عامل خطر است و منجر به شیوع و سرکش شدن ویروس کرونا می‌شود.

مردم کردستان هر سال آخرین چهارشنبه که به چهارشنبه سوری مشهور است، جشن می گیرند و سال گذشته حوادث چهارشنبه سوری در این استان ۵۱ مصدوم برجا گذاشته که ۱۰ تن از آنان در مراکز بیمارستانی بستری شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha