۳۰ درصد ثبت نامهای شوراهای شهر خراسان رضوی مربوط به مشهد است

مشهد- ایرنا- ۳۶۲ نفر از مجموع هزار و ۲۱۲ داوطلب ثبت نام شده در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای خراسان رضوی طی ۶ روز گذشته داوطلب عضویت در شوراهای شهر شهرستان مشهد بوده‌اند که معادل ۳۰ درصد داوطلبان است.

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی دوشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب گفت: امروز دوشنبه ۵۸۵ نفر برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها در این استان نام نویسی قطعی کردند که این رقم از روز نخست تا دیروز به ترتیب ۵۳، ۶۵، ۵۱، ۱۷۴ و ۲۸۴ نفر بود.

محمد علی نبی‌پور افزود: از این تعداد ۱۲۸ نفر معادل ۱۱ درصد زن و ۲۱۲ نفر معادل ۱۸ درصد ایثارگر هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: در مجموع ۹۸۸ داوطلب معادل ۸۲ درصد از ثبت نام شدگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

فرماندار مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در حالی که طی پنج روز گذشته ۱۶۸ نفر برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی سه شهر مشهد، رضویه و ملک آباد ثبت نام کرده بودند با ثبت نام قطعی ۱۹۴ داوطلب طی امروز دوشنبه مجموع داوطلبان به رقم ۳۶۲ نفر رسید.

سید محمد رضا هاشمی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تعداد ۱۸۷ داوطلب معادل ۵۲ درصد با حضور در فرمانداری مشهد ثبت نام خود را انجام دادند و بقیه نیز از طریق سامانه های برخط و دفاتر پیشخوان دولت نام نویسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۵۱ نفر معادل ۱۴ درصد ثبت نام شدگان زن هستند و از طرفی ۱۱ داوطلب نیز سابقه نمایندگی در شوراهای ادوار گذشته را داشته‌اند.

پیش‌بینی می‌شود حدود هزار نفر برای عضویت در شورای اسلامی شهرهای مشهد، رضویه و ملک آباد ثبت‌نام کنند.

شورای شهر مشهد ۱۵ عضو و شورای اسلامی شهرهای رضویه و ملک آباد نیز هر کدام پنج عضو دارند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  
۴۶۰ نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha