۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84266025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن از بیم حمله معترضان فرار کرد

تهران - ایرنا - تظاهرات‌کنندگان در جنوب یمن در ادامه اعتراضات خود به دولت مستعفی این کشور به ریاست «عبدربه منصور هادی» که بندر «عدن» را مرکز دولت خود قرار داده اند، کاخ «معاشیق» در این بندر را که مقر کابینه آنها است را محاصره کرده و نخست وزیر این دولت را مجبور به فرار کردند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «عدن پست» اعلام کرد که معترضان یمنی صبح امروز (سه شنبه) در اعتراض به عملکرد ضعیف مقامات دولت مستعفی هادی به خیایان‌های شهر عدن (مرکز جنوب یمن) آمدند و علیه این دولت که بخشهایی از جنوب این کشور را با حمایت ائتلاف متجاوز سعودی در کنترل خود دارد، تظاهرات برگزار کردند.

منابع محلی می‌گویند که معترضان کاخ ریاست جمهوری معاشیق در شهر عدن را که مقر دولت مستعفی به ریاست منصور هادی است، محاصره کردند.

در پی این اعتراضات گسترده و ورود معترضان به دفاتر وزرای کابینه، نظامیان سعودی نخست وزیر دولت هادی و وزراء را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

هیئت نظامی جنوب یمن از نیروهای بازنشسته و تعدادی از اتحادیه‌های کارگری در مناطق جنوبی خواست تا در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و عدم پرداخت حقوق نظامیان تظاهرات کنند.

منصور هادی که به دلیل ناتوانی در اداره امور یمن از سمت خود استعفا داده بود و اکنون در عدن مستقر شده است، در ماههای اخیر با اعتراضات عمده ای از سوی ساکنان جنوب این کشور به دلیل ضعف در ارایه خدمات و قطعی مکرر برق و مشکلات معیشتی مواجه شده است.

عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی، چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی کشور فقیر و مسلمان یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، از فروردین سال 94 یمن آماج حملات همه جانبه قرار داده و هزاران غیرنظامی یمنی را به قتل رسانده است.

دولت منصور هادی با کمک نظامی ائتلاف متجاوز سعودی بخشهایی از جنوب یمن را به کنترل خود درآورده و بندر عدن را مرکز این دولت خودخوانده قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha