پای نساجی‌چی‌ها پس از یک سال به سکوهای وطنی باز شد
تعدادی از هواداران نساجی بعدازظهر امروز موفق شدند پس از ۱۳ ماه روی سکوهای این استادیوم به تشویق تیم خود بپردازند.

ساری - ایرنا - تمرین امروز تیم نساجی در استادیوم وطنی برای بازی فردا در حالی برگزار شد که تعدادی از هواداران این تیم برای نخستین بار پس از شیوع کرونا وارد استادیوم شدند و به تشویق تیم خود پرداختند. اقدامی که منجر به درخواست مدیر رسانه‌ای باشگاه نساجی مبنی بر تجدیدنظر در ممنوعیت حضور هواداران شد.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا از اوایل اسفند سال گذشته درهای تمام اماکن ورزشی را به روی هواداران بست و از آن زمان تاکنون هیچ یک از مسابقات ورزشی در کشور با حضور تماشاگران برگزار نشد. موضوعی که در سراسر دنیا نیز مشاهده می‌شود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران تاثیر مستقیمی روی کیفیت مسابقات ورزشی مختلف، به ویژه مسابقات فوتبال گذاشت.

ممنوعیت حضور هواداران در استادیوم‌های فوتبال علاوه بر این که از شور و حال مسابقات کم کرده و بر کیفیت بازی‌ بازیکنان و حتی داوری‌ها تاثیر گذاشته، به برخی تیم‌های پرطرفدار اسیب‌هایی نیز وارد کرده است. تیمی مانند نساجی که از حضور هواداران خود در استادیوم خانگی و حتی برخی بازی‌های خارج از خانه بهره زیادی می‌گرفت و فضای زمین خانگی‌اش به واسطه حضور پرشور هواداران زبانزد شده بود، در نبود هواداران مهم‌ترین امتیاز خود در بازی‌های خانگی را از دست داده است.

تعدادی از هواداران نساجی بعدازظهر امروز سه شنبه و هنگام حضور بازیکنان این تیم برای تمرین پیش از بازی با سایپا مقابل ورودی استادیوم وطنی حضور یافتند و با ممارست و پیگیری جدی برای ورود به استادیوم به منظور تشویق تیم محبوب خود که در آستانه سقوط به دسته یک قرار دارد، موفق شدند پس از ۱۳ ماه روی سکوهای این استادیوم به تشویق تیم خود بپردازند.

مدیر رسانه‌ای باشگاه نساجی: مسئولان سازمان لیگ و ستاد کرونا درباره ورود تماشاگران به استادیوم‌ها تجدید نظر کنند.

درخواست تجدیدنظر

این اقدام هواداران نیز سبب شد که مدیر رسانه‌ای باشگاه نساجی از مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درخواست کند تا با توجه به فراهم بودن امکان حضور محدود هواداران در استادیوم‌ها، درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجدید نظر کنند.

مجتبی ابراهیمی اظهار کرد: امروز تعدادی از هواداران نساجی پس از ماه‌ها دوری از استادیوم برای تماشای تمرین نساجی وارد استادیوم شدند و دوباره فضای استادیوم شور و حال خاصی گرفت. امیدواریم مسئولان سازمان لیگ و ستاد کرونا درباره ورود تماشاگران به استادیوم‌ها تجدید نظر کنند.

وی با بیان این که مردم ایران بعد از یک سال نبرد با کرونا با پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله آشنا هستند، افزود: در حال حاضر می‌بینیم که شرایط حضور مردم در همه اماکن تقریبا عادی شده، اما ورود به استادیوم‌ها که بهترین شرایط برای رعایت فاصله را دارند هنوز ممنوع است.

مدیر رسانه‌ای باشگاه نساجی خاطرنشان کرد: تجمع مردم در مترو، بازار و بسیاری از اماکن دیگر در تضاد با پروتکل‌های بهداشتی دوران کروناست. اما هر روز شاهد این تجمع‌ها هستیم. در حالی که استادیوم‌ها با توجه به سرپوشیده نبودن و فضای باز و همچنین ظرفیت زیادی که دارند می‌توانند با رعایت برخی دستورالعمل‌ها پذیرای تعداد محدودی از هواداران باشند، اجازه ورود به این اماکن داده نمی‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: در استادیوم‌ها که فضا باز است و پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را می‌شود رعایت کرد می‌توان شاهد حضور محدود هواداران بود تا هم نشاط به استادیوم‌ها و فوتبال برگردد و هم تیمی مانند نساجی از این محرومیت کرونایی آسیب بیشتری نبیند. برای مثال در استادیوم وطنی که ۱۰ هزار صندلی دارد می‌توان برای رعایت فاصله پذیرای دست‌کم ۲ هزار نفر بود. برای تیمی مانند نساجی که هوادارانش یکی از ارکان اصلی تیم محسوب می‌شوند، خالی بودن سکوها بسیار آزاردهنده است.

جوِ استادیوم وطنی در دیدارهای خانگی همواره به شکلی بود که در عین رعایت احترام تیم و هواداران مهمان، فشار روانی زیادی بر آن‌ها وارد می‌شد. اما اکنون بیش از یک سال است که این تیم از داشتن این امتیاز منحصربه‌فرد محروم است و همین محرومیت کرونایی در بحرانی شدن وضعیت این تیم نیز تاثیر بسزایی داشت.

ابرهیم صادقی سرمربی سایپا نیز در نشست خبری پیش از مسابقه با نساجی به اهمیت حضور هواداران در استادیوم‌ها اشاره کرد و گفت: پارسال وقتی در این استادیوم با نساجی بازی کردیم تماشاگران زیادی حضور داشتند که شور و حال زیادی به بازی داده بودند. قطعا حضور تماشاگر در استادیوم حال و هوای خوبی به بازی می‌دهد و فکر می‌کنم همه بازیکنان دوست دارند در حضور تماشاگر بازی کنند.

البته تعدادی از هواداران نساجی در تمام بازی‌های خانگی این تیم که پس از شیوع کرونا برگزار شد با حضور روی پشت بام ساختمان‌های همسایه استادیوم وطنی سعی کردند که تیم خود را تنها نگذارند. اما طبیعتا فضایی که با حضور دست‌کم دو هزار نفر در استادیوم ایجاد می‌شود به مراتب متفاوت‌تر و اثرگذارتر از حضور کمتر از یکصد هوادار در خارج از محوطه استادیوم است.

وعده‌های بازگشت محدود هواداران به استادیوم‌ها

بازگشت هواداران به استادیوم‌های فوتبال با اجرای دستورالعمل‌های جدید در برخی کشورها از جمله انگلیس و امارات و چند کشور دیگر در حال پیگیری است و گفته می‌شود که به زودی اجرا خواهد شد. چندی پیش محمد بن هزام دبیرکل اتحادیه فوتبال امارات متحده عربی اعلام کرد که برنامه ای یکپارچه برای بازگشت تماشاگران به استادیوم ها داریم و برای قطعی کردن این مسئله، تنها به تأییدیه نهایی مقامات ذیصلاح نیازمندیم و پس از آن شاهد بازگشت هواداران به ورزشگاه‌های امارات خواهیم بود.

وعده بازگشت هواداران به استادیوم‌های فوتبال در ایران نیز چندی پیش مطرح شده بود. اواخر دی و در تعطیلات نیم‌فصل لیگ بیستم، سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفته بود: برنامه‌هایی داریم و امیدواریم این اتفاق در نیم‌فصل دوم رخ بدهد. پیشنهادهای خودمان را قاعدتا باید به وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا ارائه دهیم تا بتوانیم به صورت پایلوت و چند ورزشگاه را با حداقل هوادار شروع کنیم و انشالله اگر موفق بودیم به تدریج بنا به شرایط کرونا و نظام جامع بهداشت کشور، این آمادگی را داریم به شرایط گذشته بازگردیم.

چندی پیش نیز باشگاه پرسپولیس از مسئولان سازمان لیگ درخواست کرد تا مجوز حضور پنج هزار هوادار در بازی‌های خانگی این تیم را صادر کند که البته براساس این طرح هواداران برای ورود به ورزشگاه باید تست PCR بدهند و سلامت‌شان به تایید کادر درمان رسیده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha