مشارکت حداکثری در انتخابات پشتوانه نظام است

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا استان خراسان شمالی گفت : مشارکت حداکثری در انتخابات پشتوانه نظام جمهوری اسلامی است و باید مورد توجه تمام دلسوزان نظام قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،احمد برادران روز چهارشنبه در آخرین نشست شورای اطلاع رسانی استان خراسان شمالی در بجنورد افزود : اگرچه مردم ما به دلیل تحریم ظالمانه و محدودیت های ناشی از کرونا با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه اند، ولی نباید این مشکلات بهانه ای از سوی جریان های سیاسی برای دمیدن بر برنامه کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشد.
وی اضافه کرد : برخی جریان ها و گروههای سیاسی برای رسیدن به منافع کوتاه مدت خودشان  نگاه مثتبی به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال آینده کشور ندارند، و این در حالیست که بنا بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مشارکت در انتخابات یک فرصت مهم برای مردم محسوب می شود.
رییس شورای اطلاع رسانی استان خراسان شمالی اظهارداشت : این که مردم در انتخابات از بین کاندیدای مورد تایید مراجع قانونی چه کسی را انتخاب می کنند، نباید برای ما از اهمیت زیادی برخوردار باشد، چرا که نگاه مسوولان عالی نظام جمهوری اسلامی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.
برادران با اشاره به پایان ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر خاطرنشان کرد : در تمام ۲۴ شهر این استان تعداد داوطلبان ثبت نامی به حد نصاب رسید و انتخابات در تمام این شهرها در ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد.
وی گفت : براساس آمار بیش از ۷۰ درصد از داوطلبان با وجود محدودیت های کرونایی به صورت حضوری ثبت نام کردند و این در حالیست که مبنای اصلی ستاد انتخابات ثبت نام غیر حضوری است که به دلیل نامعلومی در استان استقبال چندانی از آن صورت نگرفت.
وی اعلام آمادگی ستاد انتخابات استان خراسان شمالی برای ثبت نام  از داوطلبان شوراهای روستایی و عشایری اظهارداشت : باید رسانه ها و افراد با نفوذ در روستاها ، نیروهای کیفی و توانمند خود را برای عضویت در شوراهای اسلامی برای نامنویسی تشویق کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد : مردم مناطق روستایی و شهری برای آبادانی سکونتگاهی خود نیازمند به داشتن نماینده توانمند در شوراها هستند و این اهداف صرفا با حضور نیروهای جوان و توانمند در عرصه انتخاباتی امکانپذیر است.
ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر ۲۰ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی شروع و تا پایان وقت روز گذشته ۲۶ اسفندماه طبق آخرین آمار ۶۷۹ داوطلب برای ۲۴ شهر ثبت نام کردند و ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ ۲۲ فروردین (به مدت ۷ روز) ادامه دارد.
استان خراسان شمالی دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند 

 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha