بیش‌از ۷۰ هزار میلیارد ریال مطالبات ایثارگران پرداخت شد

ساری - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات جامعه ایثارگران کشور در طی امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، ملک‌محمد نجفی روز چهارشنبه در آین معارفه مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران که در محل مجتمع ایثارگران ساری برگزار شد، با اشاره به تصویب بودجه سال۱۴۰۰، مهمترین ماموریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد و افزود: با توجه به نقش مهمی که معاونت فرهنگی و آموزشی در این زمینه دارد، تلاش شد در بودجه امسال و سال آینده برای این معاونت اعتبار مناسبی در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه شهدا با گذشتن از جان و مال خود عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند، اظهار داشت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا توفیق و سعادت بزرگی است که خدواند نصیب مسوولان کرده است.

وی گفت که اداره کل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران به لحاظ ارایه خدمت به خانواده‌های معظم شهدا از جمله استان‌های موفق و پیشرو است و در ارتباط با تامین مسکن، بخش درمان و پرداخت مطالبات جامعه ایثارگری بسیار مطلوب عمل کرده است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار شهادت به ویژه در بین نسل جامعه تاکید کرد و افزود: از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای تحقق این مهم باید به شکل مطلوب استفاده شود.

تبیین فرهنگ شهید و شهادت در جامعه ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز بر لزوم ترویج و تبیین فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: نهادینه شدن فرهنگ شهادت در جامعه سد محکمی در برابر دسایس سازمان یافته دشمنان است.

حسین حسن‌نژاد افزود: پایش مستمر فرهنگ شهادت و انطابق آن با شرایط موجود جامعه باید در اولویت کاری مسوولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد چرا که تنها در این صورت می‌توان در برابر هجمه‌های سازمان یافته دشمنان موفق عمل کرد.

وی خدمت به خانواده‌های شهدا را توفیق و سعادت بزرگ الهی توصیف کرد و توضیح داد که شهدا با ایستادگی در برابر دشمن بعثی، به مردم ایران عزت و کرامت بخشیدند و عمل به وصایای آنان به عنوان یک راهکار مهم در جهت حفظ و پاسداری از ارزش‌های اسلامی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی بر لزوم اهتمام بیشتر مسوولان در رفع مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگری تاکید کرد و گفت: نظام اسلامی خود را مدیون شهدا می‌داند و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود د را راستای ارایه خدمت مطلوب به خانواده‌های آنان اهتمام بیشتری صورت گیرد.

در پایان این آیین از زحمات سه ساله هدایت مظلومی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران با اهدای هدایایی تجلیل و حجت‌الاسلام جواد یوسف‌پور به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی و منصوب شد.

مازندران در دوران جنگ تجمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۴۰۰ آزاده سرافراز را تقدیم نظام اسلامی کرده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha