۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84268253
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه حکیم سبزواری ۳۲۰ میلیارد ریال محصول فناورانه فروخت

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: شرکتها و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد این مرکز آموزش عالی، امسال ۳۲۰ میلیارد ریال محصول تولیدی خود را به فروش رسانده‌اند.

علی‌اصغر مولوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، عمده محصولات تولیدی این واحدهای فناور را در حوزه‌ گلخانه‌های هوشمند، فنی و مهندسی، برق و الکترونیک دانست و اظهار داشت: دفتر معاونت علمی ریاست جمهوری نیز امسال سه میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های مرکز رشد این دانشگاه پرداخت کرده است.

وی گفت: ۴۰ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که برخی از این واحدها به مرحله تولید انبوه محصول رسیده‌اند.

وی افزود: مرکز رشد به منظور حمایت از کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی تأسیس شده و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه ایجاد شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند.

مولوی گفت: این مرکز زمینه پذیرش واحدها را فراهم کرده و با دادن امکانات به صاحبان ایده و برگزاری کلاس‌های آموزشی، مشاوره و بازاریابی، شرایط تجاری سازی طرح‌ها را هموار می‌سازد.

مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری اواخر سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید و تاکنون اساسنامه، برنامه کاری پنج ساله، ساختار و آیین نامه ها و شورای مرکزی این مرکز به تصویب رسیده است.

دانشگاه حکیم سبزواری با حدود ۹ هزار دانشجو، ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کدرشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده،  در زمره ۲۲ «دانشگاه محور»  کشور قرار دارد.  

مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha