ثبت نام برای عضویت در شوراهای مشهد بیش از دوره‌های گذشته بود

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: با تکمیل ثبت نام ها، هزار و ۵۶ نفر داوطلب حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر در این شهرستان شدند که این آمار نشان می‌دهد ثبت نام در این دوره بیش از انتخابات شوراها در دوره های پنجم و چهارم بوده است.

به گزارش چهارشنبه فرمانداری شهرستان مشهد، سید محمدرضا هاشمی افزود: بر این اساس هزار و ۹  داوطلب برای عضویت در شورای شهر مشهد، ۲۶ نفر برای شهر رضویه و ۲۱ نفر نیز برای شهر ملک آباد ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره پنجم انتخابات شوراها چهار درصد و نسبت به دوره چهارم ۲۹ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: ۵۳ درصد ثبت نام‌ها با مراجعه حضوری به فرمانداری‌ انجام شده و ۴۷ درصد افراد نیز از روش‌های الکترونیک شامل استفاده از تلفن همراه (۱۳ درصد)، رایانه شخصی (۱۷درصد) و دفاتر پیشخوان دولت (۱۷ درصد) ثبت نام نموده‌اند.
رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان مشهد گفت: ۸۴ درصد از ثبت نام شدگان مرد و ۱۶ درصد زن هستند.

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، حدود هزار نفر برای حضور در این کارزار سیاسی از شهرهای مشهد، رضویه و ملک آباد ثبت‌نام کرده بودند.

شورای شهر مشهد ۱۵ عضو و شورای اسلامی شهرهای رضویه و ملک آباد نیز هر کدام پنج عضو دارند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  
۴۶۰ نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha