۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84269923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با شناسایی چهار مورد جدید ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی، آمار کل مبتلایان به این نوع ویروس در استان به ۳۰ مورد رسید.

کامبیز مهدی‌زاده پنجشنبه شب به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: از این تعداد مبتلا، سه مورد مربوط به شهرستان طبس و یک مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.

وی اظهار داشت: به علت سرایت بالای این نوع ویروس، مردم پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از تردد غیرضرور، حضور نیافتن در تجمعات، دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها، بازارها و مغازه‌ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.

مهدی‌زاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۱۸ مورد مثبت قطعی مشخص شد، گفت: از این تعداد مبتلای جدید به کرونا، چهار نفر در بیمارستان‌های استان بستری‌اند و ۱۴ نفر نمونه گیری سرپایی شدند.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوت بر اثر کرونا در استان نداشیم و تعداد فوتی‌ها همان ۷۶۲ مورد ثابت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴۲ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۹ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر وخیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha