کلات مقصد آخرین سفر استاندار خراسان رضوی در سال ۹۹

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی روز جمعه در آخرین روز سال ۱۳۹۹، به منظور دیدار با مردم و افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی به شهرستان مرزی کلات سفر کرد.

محمدصادق معتمدیان در ابتدای این سفر یک روزه با حضور در گلزار شهدای روستای «چنار» در بخش زاوین کلات به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی همچنین یک زمین چمن مصنوعی فوتبال در این روستا را افتتاح و دستور لازم برای تکمیل سالن ورزشی نیمه تمام روستا را صادر کرد و از مدیران ورزش و جوانان استان خواست این طرح ورزشی را تا هفته دولت سال ۱۴۰۰ تکمیل و آماده افتتاح کنند.

استاندار خراسان رضوی همچنین در جمع مردم روستای چنار گفت: علیرغم اینکه روستاییان و عشایر، جمعیت تولید کننده محسوب می شوند اما بر خلاف جامعه مصرف کننده، از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند.

معتمدیان افزود: لازم است نسبت به تامین خدمات برابر برای این اقشار زحمتکش تلاش شود و با توجه به اولویتها در این روستا لازم است موضوع تکمیل کال و آبراهه میان روستا مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بر اساس زمان بندی مقرر، مکلف به هزینه کرد ۱۵۰ میلیون تومان برای تکمیل این طرح شد و ۱۵۰ میلیون تومان دیگر نیز توسط معاونت عمرانی استانداری به منظور تکمیل طرح تخصیص خواهد یافت.

دهیار روستای چنار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این روستا با جمعیتی بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان پرجمعیت ترین روستای بخش زاوین کلات در ۸۵ کیلومتری مشهد قرار دارد.

زینب رستگاریان افزود: زمین چمن مصنوعی روستا از سوی اداره ورزش و جوانان تامین شده و ۶۰۰ میلیون ریال توسط دهیاری برای ساخت زمین هزینه شده است اما هنوز روشنایی این زمین چمن تامین نشده است.

وی گفت: در حال حاضر یک سالن ورزشهای رزمی و یک سالن کشتی در این روستا در حال ساخت است که تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون تومان از سوی دهیاری برای ساخت این طرح هزینه شده است.

در ادامه این سفر استاندار خراسان رضوی پس از سفر به شهر زاوین، دستور آغاز طرح گازرسانی به ۹ روستای کلات را صادر خواهد کرد و سپس در شهر کلات با مردم این شهرستان دیدار خواهد داشت.

بر اساس آخرین سرشماری رسمی جمعیت شهرستان کلات ۳۷ هزار نفر است که ۱۲ هزار نفر از این تعداد در ۲ شهر کلات نادر و زاوین و بقیه در ۴۹ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان سکونت داشته و یا زندگی عشایری دارند.

مرکز شهرستان کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha