۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84271296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری

۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبر: 84271296
چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری

شهرکرد -ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری از فعال بودن کتابخانه مولوی شهرکرد در ایام تعطیلات رسمی نوروز از اول تا پنجم فروردین ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴ برای ارائه خدمت به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خبر داد.

 احمد فرهادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان در ایام نوروز امسال در روز پنجشنبه پنجم فروردین به استثنای کتابخانه مولوی شهرکرد تعطیل است.

وی اظهار داشت: در هفته دوم فروردین‌ماه در روزهای هفتم، هشتم،دهم و یازدهم نیز فعالیت کتابخانه‌های استان در شهرهای آبی و زرد به براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ارائه خدمات می‌پردازند. 
به گفته وی، کتابخانه‌های عمومی فعال در شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی از نظر شیوع کرونا تعطیل هستند، اما خدمات فرهنگی توسط کتابداران در فضای مجازی دنبال خواهد شد.
فرهادی افزود: تعطیلی کتابخانه‌ها در مناطق نارنجی مربوط به هفته دوم فرودین است و ساعت و نحوه فعالیت کتابخانه‌ها پس از ایام نوروز از ۱۴ فروردین به روال سابق از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۴ و بر اساس دستورالعمل ساعت فعالیت کتابخانه‌های عمومی خواهد بود. 

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۵۵ باب کتابخانه عمومی در استان فعال است که ۹ باب کتابخانه عمومی از این تعداد در مناطق روستایی احداث شده و ۴۵ هزار نفر عضو فعال و بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو غیر فعال عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

 چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع این ویروس در استان وارد چرخش شده است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

پیکر شهید مدافع وطن در شهرستان بروجن تشییع می‌شود

به گزارش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری، پیکر شهید مدافع وطن اسماعیل الله‌وردی نقنه بروجن تشییع می‌شود.

سروان یکم شهید اسماعیل الله‌وردی روز پنجشنبه ۲۸اسفندماه سال گذشته به علت سوختگی در بیمارستان بستری شد و پس از ۲ روز به شهادت رسید.

براساس گزارش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان،این شهید بزرگوار از ماموران کلانتری ۳۶ اصفهان بود که هنگام دستگیری متهمی که در پمپ بنزین قصد به آتش کشیدن خود و آسیب رساندن را به اموال عمومی داشت، با از خود گذشتگی مانع این عمل شد و به درجه شهادت نائل آمد.

ایستگاه‌های کنترل کوچ زودهنگام عشایر در شهرستان لردگان فعال شد 

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان از فعال شدن ۲ ایستگاه‌ کنترل کوچ در پل قرح و کارون ۴ خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها در راستای مدیریت چرا و جلوگیری از ورود دام غیرمجاز و تردد دامداران به مراتع شهرستان لردگان در مبادی ورودی این شهرستان راه اندازی شد.

آیت حسنی افزود: با فعال شدن این ایستگاه‌ها، گروه‌های کنترل کوچ نیز تا زمان آغاز کوچ عشایر تا ۲۵ اردیبهشت ماه فعال خواهد ماند.

وی اظهار داشت: این گروه‌ها از ورود دامداران غیرمجاز به مراتع شهرستان پیش از زمان‌بندی تعیین شده در تقویم کوچ جلوگیری خواهند کرد و با متخلفان مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha