توسعه کتابخانه‌های سیار در هرمزگان سیاست کانون است

بندرعباس - ایرنا-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت:سیاست کانون توسعه و گستردش کتابخانه‌های سیار در سطح روستاها و مناطق مختلف شهری این استان است.

پروین پشتکوهی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ازمصادیق توسعه عدالت اجتماعی و آموزشی می‌توان به کتابخانه‌های سیار کانون اشاره کرد که در آن یک مربی با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی به روستاها و مناطق کم برخوردار حاشیه شهرها مراجعه و فعالیت‌های متنوعی را به مخاطبان کودک و نوجوان خود ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه کتابخانه های سیار بهترین فرصت برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان در شهرها و روستاهاست، یادآور شد: تمام تلاش مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشف و پرورش استعدادهای مختلف اعضای خود است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان همچنین، یکی از دغدغه‌های جدی در کانون پرورش فکری این استان، ایجاد شعبه‌های جدید عنوان کرد و افزود: هنوز در چهار شهرستان رودان، بشاگرد، پارسیان و خمیر کانون شعبه ندارند و این بسیاربرای ما کانونی‌ها دردناک است.

پشتکوهی یادآور شد: در برخی شهرستان‌ها مثل خود مرکز استان (بندرعباس) و میناب نیاز به راه‌اندازی چند شعبه داریم و به عنوان مثال به دلیل گستره جمعیتی در نخستین فرصت طرح کانون بر این است که یک مرکز در شهرک پیامبراعظم بندرعباس راه‌اندازی شود یا در شهرستان میناب نیاز وجود ۲ شعبه نیاز ضروری است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر در استان هرمزگان، ۲ کتابخانه سیار روستایی در شهرها و روستاهای بندرعباس و فین فعال است، بیان داشت: افزون بر ۱۵ روستا در حوزه فعالیت مرکز سیار روستایی بندرعباس وجود دارد و تا کنون بیش از ۲ هزار جلد کتاب در اختیار کتابخانه سیار روستایی این شهرستان قرار گرفته است.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اضافه کرد: مرکز سیار روستایی بندرعباس نزدیک به ۲۴۰نفر عضو دارد و منطقه فین از توابع بندرعباس نیز با پنج روستا و ۱۱ مدرسه، دارای ۲۹۷ عضو می‌باشد.

۲ کتابخانه سیار روستایی شهرستان بندرعباس و بخش فین مهرماه سال ۹۸ همزمان با هفته ملی کودک (۱۳تا ۱۹مهر) در کانون پرورش فکری کودکان شماره یک به بهره‌برداری رسید، درحال حاضر ۱۵ مرکز ثابت، ۲ مرکز پستی و ۲ مرکز سیار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha