بیش از ۴۹ درصد تردد خودروها در جاده‌های استان زنجان پلاکهای تهران است

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اساس پردازش آمار پلاک خوانی بیشترین تردد های دومین روز سال جدید با ‭۴۹.۹۵‬ درصد در جاده‌های این استان مربوط به پلاک های تهران بود.

عبدالحسین علی اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین روز از سال جدید ۴۴ هزار و ۱۱۷ مورد و در روز دوم نیز ۳۳ هزار و ۵۱۴ تردد در ورودی های استان زنجان ثبت شده است.
به گفته وی، خروجی خودروها در نخستین روز از سال جدید ۴۴ هزار و ۸۱۶ مورد و در دومین روز نیز ۴۵ هزارو ۹۰۰ مورد ثبت شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اساس این آمار ورودی خودروها به زنجان بیش از یک درصد کاهش و خروجی نیز بیش از ۲ درصد افزایش داشته است.
علی اکبری به پردازش آمار پلاک خوانی اشاره کرد و ادامه داد: در دومین روز از سال جاری در آزادراه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز و جاده های ترانزیت زنجان به تاکستان، زنجان - میانه و جاده سرچم به اردبیل که دارای دوربین پلاک خوان هستند ۵۰ هزار و ۷۲۳ پلاک خودرو ثبت شده است.
وی یادآوری کرد: بیشترین پلاک های عبوری در این مسیرهای مجهز به دوربین پلاک خوان، ۲۵ هزار و ۸۳۷ خودرو پلاک تهران بود که ۴۹.۹۵ درصد ترددهای را داشته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان کمترین پلاک های عبوری از مسیرهای مجهز به دوربین پلاک خوان را استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد و گفت: این پلاک ها یک مورد ترددها را ثبت کرده است.
به گفته علی اکبری، پلاک های استان زنجان ۶هزار و ۷۸ مورد ۱۱.۲۷ درصد تردد ها در مسیرهای مجهز به دوربین پلاک خوان را دارند .
وی افزود: بقیه پلاک ها مربوط به سایر استان ها نیز ۱۹ هزار و ۸۰۷ مورد بوده که ۳۸.۲۹ درصد تردد ها را دارند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ورودی و خروجی های استان را آزادراه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز، جاده های ترانزیت، مسیر گیلوان به منجیل، قیدار - همدان، زنجان - بیجار، سرچم به اردبیل، زنجان - دندی و برعکس است.

به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha