کاهش چشمگیر بازدید از یادمان های تاریخی و فرهنگی فارس در کارزار کرونا

شیراز- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کارزار کرونا گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا دوم فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۴۱هزار و ۱۳۰نفر از اماکن تاریخی و گردشگری فارس بازدید کرده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ حدود ۳۰۰هزار بوده است.

مصیب امیری روز سه‌شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: نوروز ۹۹ اماکن گردشگری و تاریخی فارس به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بود و به همین دلیل آمار گردشگری نوروز ۱۴۰۰ با نوروز ۲ سال پیش مقایسه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه کرد: بیشترین آمار بازدیدکننده در مجموعه‌های زیر نظر میراث فرهنگی تا به امروز مربوط به آرامگاه حافظیه است و پس از آن، آرامگاه سعدی، تخت‌جمشید، مجموعه زندیه و پاسارگاد قرار دارد.

وی افزود: بلیت تمامی مجموعه‌های گردشگری زیر نظر این اداره کل به‌صورت اینترنتی و بر اساس ظرفیت ارائه می‌شود تا از ازدحام جمعیت در ورودی این اماکن جلوگیری و تدابیر بهداشتی رعایت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین ضریب اشغال ۲۲هزار تخت اماکن اقامتی رسمی فارس را ۳۰ تا ۳۵درصد اعلام کرد گفت که احتمال می‌رود این آمار تا پایان هفته بیشتر شود.

۳۰درصد از آثار تاریخی کشور و ۱۱ اثر از جمله تخت‌جمشید، پاسارگاد و باغ‌های آن، باغ ارم، شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار و مجسمه شاپور، کاخ ساسانی سروستان، قلعه دختر، کاخ اردشیر و شهر تاریخی گور و نقش برجسته‌های تنگاب به فهرست جهانی پیوسته‌اند.

فارس با ۲هزار و ۹۳۴ اثر ثبت ملی، رتبه نخست ثبت آثار تاریخی کشور را داراست و علاوه بر آن با  ۴۰۰ جاذبه طبیعی منحصر به فرد همچون آبشار مارگون ، هر ساله پذیرای تعداد بیشماری از دوستداران طبیعت است.

فارس از مهمترین مناطق عشایری کشور محسوب می شود و وجود ایلات عشایری در این استان خود جاذبه های بی بدیل برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌آید .

آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، شهر تاریخی بی شاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بی شاپور، موزه مردم‌شناسی کازرون، قلعه دختر، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط لار از جمله آثار تاریخی فرهنگی زیر نظر این اداره ‌کل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha