۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84272912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دومین آزمایشگاه تخصصی تشخیص ویروس کرونا در سمنان افتتاح شد

سمنان- ایرنا- دومین آزمایشگاه تخصصی ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با قابلیت تشخیص ویروس کرونا و دیگر ویروس‌ها با حضور حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز سه‌شنبه در آئین افتتاح آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی این دانشگاه در مجتمع آموزشی، پژوهشی و بهداشتی تدین سمنان ابراز داشت: با افتتاح دومین آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی این دانشگاه با قابلیت تشخیص ویروس کرونا (کووید۱۹)، ظرفیت تشخیصی در زمینه ویروس کرونا به سه برابر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر با راه اندازی این مجموعه، آمادگی تشخیص روزانه یکهزار آزمایش کرونا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، فراهم می شود.
دانایی بیان کرد: این آزمایشگاه در زیربنای ۸۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است.
وی تصریح کرد: تلاش شد تا این مجموعه با بهترین امکانات و تجهیزات استاندارد آماده بهره برداری شود و امید است این مهم منشا خیر و برکات برای مردم استان سمنان باشد.
وی ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اضافه کرد: در صورت بروز هرگونه علایم بیماری، شهروندان از طریق مراکز منتخب غربالگری کووید ۱۹ شرایط سلامت خود را پیگیری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: انتقال ویروس در جمع های خانوادگی و اماکن پرتردد اتفاق می‌افتد و بهتر است از دورهمی خانوادگی در شرایط فعلی پرهیز شود.
شهرستان‌های سمنان،مهدیشهر، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان جزو مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر رسیده است.
به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۲۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha