۴ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84273320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۴ واحد مسکن مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی در دست ساخت است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۸۴ واحد مسکونی با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ریال برای جامعه هدف بهزیستی استان در دست ساخت است.

علی عرب نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۱۵۵ واحد مسکونی با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال در استان احداث و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

وی از راه‌اندازی ۳۲۸ طرح شغلی برای مددجویان استان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها با هزینه‌کرد ۱۵۴ میلیارد ریال با هدف ایجاد اشتغال برای جامعه هدف راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته میزان مشارکت بخش دولتی به بهزیستی معادل ۵۱ میلیارد ریال و بخش غیردولتی ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه تعداد مستمری بگیران توانبخشی استان را ۱۴ هزار و ۸۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: کمک مستمری به چهار هزار و ۲۹۸ معلول، ۴۰۶ بیمار روانی مزمن، ۱۲۶ مورد ترخیص از مرکز، ۶ هزار و ۹۲۹ مورد کمک هزینه معیشت پرداخت شده است.

عرب نژاد ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۷۷ مورد حق پرستاری ضایعه نخاعی، ۲ هزار و ۴۶۲ مورد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ و ۳۳۴ مورد حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده از مستمری برخوردار شدند.

وی با اشاره به مستمری بگیران اجتماعی جامعه هدف بهزیستی استان ادامه داد: همچنین پارسال ۲ هزار و ۹۲۱ نفر از جامعه هدف شامل هزار و ۸۸۳ مورد مستمری، ۷۶۱ مورد کمک هزینه معیشت و ۲۷۷ مورد امدادبگیران مشمول این طرح شدند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر سه هزار و ۶۳۱ نفر از جامعه هدف پشت نوبت مستمری قرار دارند که بیرجند با ۹۰۸ نفر بیشترین و بشرویه با ۸۵ نفر کمترین را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: اکنون ۲۳ هزار و ۴۴۸ معلول از خدمات بهزیستی استان برخوردار می‌شوند و ۴۲ هزار و ۴۴۸ خانوار شهری و روستایی نیز تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

عرب نژاد افراد تحت پوشش حوزه توانبخشی( معلولان ) را ۲۷ هزار و ۳۵۱ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد سه هزار و ۱۷۱ نفر بینایی، هشت هزار و ۴۸۹ نفر جسمی حرکتی، هفت هزار و ۶۸۶ نفر ذهنی، هزار و ۷۷۸ نفر روانی، سه هزار و ۹۷۳ نفر شنوایی و ۲ هزار و ۲۵۴ نفر مشکل صوت و گفتار دارند.

وی افزود: در مجموع به ترتیب ۳۱ درصد معلول جسمی حرکتی، ۲۸ درصد ذهنی، ۱۵ درصد شنوایی، ۱۲ درصد بینایی، هشت درصد صوت و گفتار و ۶ درصد روانی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha