۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۱۶
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84273798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ صنعتگر ایلامی تسهیلات اشتغال خانگی دریافت کردند

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: سال گذشته ۸۰ صنعتگر در بخش صنایع‌دستی این استان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند.

 به‌گزارش روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه پشتیبان ۱۳ کارگاه و در حوزه مستقل ۶۷ نفر از فعالان عرصه صنایع‌دستی در سال ۹۹ به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: صنایع‌دستی همواره به عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است چرا که صنعت دستی می تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: در همین راستا طی یک‌سال گذشته برای فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند پرونده تشکیل و این افراد از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

شنبه زاده یادآور شد: برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در گسترش پوشش نظام تامین اجتماعی، شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی عشایری نیز بیمه می‌شوند.

وی ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کلاس‌های آموزشی مربوط به صنایع‌دستی شرکت می‌کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

۹ پروانه بهره برداری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در ایلام صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: سال گذشته تعداد ۹ دفتر خدماتی مسافرتی و گردشگری با دریافت مجوز بند ب از سوی این اداره‌کل به صورت رسمی فعالیت خود را در استان آغاز کردند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه مجوز فعالیت این دفاتر در بازه زمانی یک سال صادر شده است، افزود: با صدور این مجوزها تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز استان به ۵۲ دفتر افزایش یافت که از این تعداد، ۶ دفتر تبدیل به شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری شده‌اند.

وی تصریح کرد: این دفاتر با دریافت مجوز بند ب می‌توانند به ارائه خدمات در حوزه‌های تنظیم و انجام مسافرت‌های گروهی داخلی و خارجی، ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایران‌گردی و جهان‌گردی با رعایت قوانین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین مشاوره به گردشگران بپردازند.

به گزارش ایرنا،۳۳ رشته صنایع‌دستی در قالب ۱۲۲ کارگاه تولیدی در استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha