هوای قصرشیرین در شرایط ناسالم قرار گرفت

قصرشیرین- ایرنا- معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهرستان قصرشیرین اکنون برای تمام گروه‌ها در وضعیت ناسالم قرار دارد و با توجه به این شرایط مردم و به خصوص گروه‌های حساس و بیمار در منازل بمانند و از رفتن به بیرون خودداری کنند.

«آذر ولی‌زاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: شاخص کیفی هوای شهرستان قصرشیرین در ۲۴ساعت گذشته از ساعت ۸ صبح روز گذشته چهارم تا هشت صبح امروز پنجم فروردین عدد ۱۱۴ را نشان می‌دهد که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و با توجه به غلظت ریزگردها این شرایط برای همه گروه ها ناسالم است.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب نیز شرایطی مشابه شهرستان قصرشیرین دارند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: همچنین شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوای شهر کرمانشاه در ۲۴ساعت گذشته عدد ۱۲۲ است و این شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم است.

ولی‌زاده ادامه داد: شاخص کیفی هوای شهرستان کنگاور در ۲۴ساعت گذشته عدد ۱۰۲ است که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.

 دید افقی در قصرشیرین به ۲هزار متر کاهش یافت 

ورود سامانه‌ای ناپایدار و یک توده هوای غبارآلود که از دیروز چهارشنبه آسمان قصرشیرین را فرا گرفت، میزان دید افقی در این شهرستان مرزی را امروز پنجشنبه به ۲ هزار متر کاهش داد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اکنون میزان دید افقی در این شهرستان، هشت هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.

«امیرپرویز نجفی»، دمای فعلی هوای قصرشیرین را ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی هوا را ۶۲ درصد ذکر کرد و افزود: این شرایط تا اواخر امروز پنجشنبه بر جو منطقه حاکم است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: پارسال در مجموع قصرشیرین ۲۴ روز درگیر گرد و غبار بود و از ابتدای فروردین تاکنون این منطقه مرزی دومین روزی است که غبارآلود شده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha