مهمترین خبرهای چهارمحال و بختیاری در هفته‌ای که گذشت

شهرکرد -ایرنا -برگزاری نشست مشترک مجمع نمایندگان استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در بروجن، صادرات ۸۵ هزار دلاری صنایع‌دستی و تداوم ممنوعیت سفر به شهرستان سامان از مهمترین سرخط‌های خبری چهارمحال و بختیاری در هفته نخست سال ۱۴۰۰ به شمار می‌رود.

در این هفته محمدمهدی حاج‌محمدی، رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و جمعی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به شهرکرد سفر کردند و خبرهای مختلفی نیز در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در استان به وقوع پیوست.

نمایندگان خوزستان: همکاری بین استانی با چهارمحال و بختیاری تقویت شود

سید کریم حسینی، رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به اینکه رابطه بین مردم چهارمحال و بختیاری و خوزستان یک رابطه دیرینه است که ریشه در فرهنگ و تاریخ این ۲ منطقه دارد و امید است با تقویت این ویژگی‌های مشترک و همکاری‌های بین استانی فصل جدیدی از ارتباطات بین ۲ استان برقرار شود، افزود: در حوزه آب، مسائل فرهنگی، محیط‌زیست، کشاورزی و راه و جاده اشتراکاتی بین ۲ استان وجود دارد که با وحدت و همدلی می‌توان آن را به خوبی پیگیری کرد.

شهید مدافع امنیت در شهرستان بروجن تشییع شد

شهید «اسماعیل الله‌وردی» از ماموران کلانتری ۳۶ اصفهان و از اهالی چهارمحال و بختیاری در آخرین پنجشنبه سال ۹۹ به هنگام دستگیری متهمی که در پمپ بنزین قصد به آتش کشیدن خود و مردم و آسیب رساندن به اموال عمومی را داشت، با از خود گذشتگی مانع این عمل شد و به درجه شهادت نائل آمد، پیکر مطهر این شهید بزرگوار اول فروردین ۱۴۰۰ در شهرستان بروجن تشییع شد.

۸۵ هزار دلار صنایع‌دستی از چهارمحال و بختیاری صادر شد

مهرداد رئیسی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اینکه از این میزان صادرات، ۴۴ هزار و ۶۸۰ دلار مربوط به تولیدات نمدی و ۴۰ هزار و ۵۷۲ دلار مختص صادرات چمدانی است، انواع نمد، نقره، مصنوعات نقره و سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و زینتی مانند فیروزه، عقیق، شرف‌الشمس و کوارتز را از جمله صنایع‌دستی صادر شده از چهارمحال و بختیاری به کشورهای فرانسه، دبی، ترکیه، ایالات متحده عربی و عراق بیان کرد.

سفر نوروزی به سامان چهارمحال و بختیاری ممنوع است

مجید شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه شهرستان سامان در وضعیت نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار دارد، گفت: بنا بر مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی، سفر و تردد به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و افرادی که نسبت به این مصوبه تخلف کنند با جریمه‌های قانونی مواجه می‌شوند.

منابع آب رودخانه‌های حوضه کارون بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش می‌یابد

سید هاشم فاطمی، کارشناس حوزه آب استان با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها برای ۲ دهه آینده حکایت از کاهش بارندگی دارد و این موضوع وضعیت منابع آب رودخانه‌های استان به ویژه در حوضه آبریز کارون را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، گفت: بر همین اساس منابع آب رودخانه‌های ارمند، بازفت و بهشت‌آباد کاهش چشمگیری خواهد داشت به طوری که در رودخانه بهشت‌آباد ظرف ۲۰ سال آینده ۹۳ درصد منابع آب کاهش می‌یابد.

۱۸۰۰ میلیارد ریال برای آزادراه لردگان به خوزستان تخصیص یافت

حسین بامیری، نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی، آزادراه لردگان به خوزستان را از حساس‌ترین و حیاتی‌ترین محورهای مواصلاتی استان‌های مرکزی به جنوب غربی و جنوب ایران عنوان کرد و افزود: این اعتبار پس از پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی به این طرح اختصاص پیدا کرد.

نیمی از مسیر راه‌آهن چهارمحال و بختیاری زیرسازی شد

مجید نظری، معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری به زیرسازی نیمی از مسیر ۹۲ کیلومتری راه‌آهن مبارکه به سفیددشت تا پایان سال ۹۹ اشاره و تصریح کرد: برای بهره‌برداری از عملیات زیرسازی طرح راه‌آهن استان ۷۰۰ میلیارد تومان هدف‌گذاری شده که تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

عشایر تا قبل از ۲۵ اردیبهشت به کوهرنگ کوچ نکنند

مرتضی زمانپور، فرماندار کوهرنگ به کاهش بارندگی‌ها در استان خوزستان و مناسب نبودن مراتع و احتمال ورود زودهنگام عشایر به این شهرستان اشاره کرد و افزود: ایل‌راهای شهرستان کوهرنگ تا ۲۵ اردیبهشت بسته است و از سوی دیگر تردد از طریق جاده‌های مواصلاتی نیز برای عشایر ممنوع است.

تداوم همراهی مردم به برگزاری انتخابات پرشور منجر می‌شود

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری در پیام نوروزی خود با اشاره به اینکه در سال ۹۹ تشدید تحریم‌های استکبار جهانی از یک‌سو و شیوع ویروس منحوس کرونا از سوی دیگر مشکلاتی را به وجود آورد، افزود: انتظار می‌رود وحدت، همراهی و تلاش مردم در سال جدید نیز به یاری مسوولان آمده تا بتوان این چالش‌ها را در سال جاری نیز به ‌خوبی مدیریت کرد.

امام‌ جمعه شهرکرد: حضور حداکثری در انتخابات با وحدت و یکدلی محقق می‌شود

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدعلی نکونام در پیام تبریک نوروزی خود با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰  مهمترین امری که در آن رقم خواهد خورد، انتخابات است که حضور حداکثری از مردم را در صحنه انتخابات خواهیم دید و  انتخابات درست و انقلابی مردم را مشاهده خواهیم کرد، گفت: مردم پاسخ قاطع و محکم خودشان را در انتخابات به دشمن خواهند داد، دشمن بار دیگر خواهد فهمید که ایران اسلامی جای تحمل فشار و زیاده‌طلبی بیگانه نیست.

زنجیره تولید دستبافته‌های داری در چهارمحال و بختیاری تکمیل می‌شود

عارف رئیسی، مدیرعامل اتحادیه صنایع‌دستی استان به اجرای مرحله نخست طرح جامع توسعه و تکمیل زنجیره تولید دستبافته‌های داری و نمد با مشارکت ۵۰ شرکت تعاونی اشاره کرد و گفت: با تکمیل این زنجیره تولیدی در مرحله نخست، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر در مراکز کارگاهی، ۲۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم و یک هزار نفر در بخش خانگی فراهم می‌شود.

دیدار از موزه‌های چهارمحال و بختیاری محدود است

عباس یزدانی، رییس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: موزه‌های زیرمجموعه این اداره کل در تعطیلات نوروزی برای بازدید علاقه‌مندان فعال است اما بر اساس ضوابط اجرایی و برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، هر یک از موزه‌ها بر اساس ظرفیت تعیین‌شده، بازدیدکنندگان را پذیرش می‌کنند.

 میزان تردد در ورودی‌های چهارمحال و بختیاری ۶۳ درصد افزایش یافت

عزیزالله روشن، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان این میزان افزایش تردد را مربوط به ۲ روز پایانی سال ۹۹ و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اعلام کرد و گفت: آمار تردد خروجی چهارمحال و بختیاری نیز در همین مدت با افزایشی نزدیک به ۶۴ درصد روبه‌رو شد.

جذب ورزشکار جدید در تیراندازی با کمان چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

به گفته احمد رئیسی رییس هیات تیراندازی با کمان استان، شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت تجهیزات از عوامل موثر در کاهش بی‌سابقه جذب ورزشکار رده سنی پایه در تیراندازی با کمان است و این هیات در نظر دارد با دعوت از جامعه دانشگاهی و آموزش‌وپرورش برای حفظ زنجیره نیروی انسانی و قهرمانی این رشته در استان چاره‌اندیشی کند.

سرانه فضای سبز در چهارمحال و بختیاری ۴ دهم به ازای هر نفر است

سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون سرانه فضای سبز استان ۲ برابر کشور است، افزود: ۳۰۷ هزار هکتار از وسعت استان را جنگل‌های بلوط اتشکیل می‌دهند که این جنگل‌ها نقش حفاظتی در تولید آب و حفظ خاک، جلوگیری از فرسایش رسوبی خاک، تلطیف هوا و افزایش صنعت بوم‌گردی دارد.

تردد خودروها در شهرستان سامان به دلیل شیوع کرونا کنترل می‌شود

کمال اکبریان فرماندار سامان گفت: با توجه به رنگ‌بندی شهرها و وضعیت نارنجی سامان، از ورود و حضور خودروهای دارای پلاک غیربومی در این شهرستان جلوگیری و مسافران به برگشت توصیه می‌شوند، همچنین تمامی مراکز تفریحی و گردشگری در شهرستان سامان تعطیل و هرگونه خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در این مراکز ممنوع است.

لحظه‌لحظه رفتار زندانبانان باید سراسر محبت باشد

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام ‌جمعه شهرکرد، رفتار با محبت زندانبانان را در رفتار و کردار زندانیان اثرگذار دانست و گفت: عرصه زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی فرصت مغتنم و ارزشمندی است تا بتوان خلاف‌کاران را متحول و آنان را به افرادی درستکار تبدیل کرد.

اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان واجد شرایط در سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شد

محمدمهدی حاج‌محمدی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت:  در سال جاری علاوه بر تثبیت نرخ ۵۰ درصدی اشتغال زندانیان در سال ۹۹، اشتغال‌زایی ۸۰ درصدی زندانیان واجد شرایط در حوزه اشتغال مولد و هدفمند در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مجلس: دفاع از امنیت کشور وظیفه همگانی است

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در دیدار با خانواده شهید مدافع نظم و امنیت « اسماعیل ‌الله‌وردی» از کارکنان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ایران همیشه با تمام توان و در همه عرصه‌ها پای آرمان‌های جمهوری اسلامی و کشور ایستاده‌اند و به دشمنان اجازه تعرض به کشور را نمی‌دهند و دشمنان بدانند که مردم ایران در هر منصب، شغل و جایگاهی که قرار دارند، پای پاسداری از کشورشان ایستاده‌اند.

۱۰ هزار و ۱۶ مورد بازرسی از اصناف چهارمحال و بختیاری انجام شد

غلامرضا قائدامینی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به اجرای طرح نوروزی از ۱۵ بهمن تا ۳۰ اسفند سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بازرسی‌های انجام شده در این مدت ۸۰۱ مورد تخلف شناسایی و ۷۱۲ پرونده تخلف ثبت و به تعزیرات حکومتی ارسال شد که بیشترین تخلفات کشف شده نیز مربوط به درج نکردن قیمت بود.

۳۰۰ هزار قطعه مرغ در چهارمحال و بختیاری آماده کشتار است

به گفته الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نه تنها نیاز استان در خصوص گوشت مرغ تامین است بلکه ۷۰ تن مازاد بر نیاز استان کشتار می‌شود و به صورت منظم و کنترل شده در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان توزیع می‌شود.

۳۷ میلیارد ریال به طرح مسکن کمیته امداد چهارمحال و بختیاری کمک شد

علی ملکپور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ خیر از آلمان و انگلیس برای تامین مسکن مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در مناطق روستایی این مبلغ را کمک کردند، تصریح کرد: در همین مدت نیز برای احداث ۲۸۴ مسکن برای مددجویان تفاهم‌نامه‌ای با سپاه منعقد شد که از این تعداد تاکنون ۹۰ درصد به خانواده‌های زیرپوشش تحویل داده شد.

پنج پرونده بوته کنی و فروش گیاه کلوس در کوهرنگ تشکیل شد

لطفعلی چراغپور رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهرنگ، گیاه کلوس را گونه در خطر انقراض دانست و گفت: گروه‌های حفاظتی و نظارتی به همراه نیروهای حفاظتی مردمی و قُرقبانان محلی، کار حفاظت از این رویشگاه را از اواسط اسفندماه سال گذشته آغاز کردند.

۵۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در شهرکرد کشف شد

سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری ارزش این تعداد دستگاه را ۱۵ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام کارهای اطلاعاتی، موفق به شناسایی محل نگهداری ماینرهای غیرمجاز شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی، بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند که در همین راستا علاوه بر پلمب مکان موردنظر، یک نفر نیز دستگیر و برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

۶۵۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری ثبت شد

به گفته سرهنگ غلامعلی نوربخش رییس پلیس‌راه استان، از ۲۸ اسفند پارسال تا چهارم فروردین سال جدید، میزان تردد خودروها در محورهای استان با افزایش ۱۷۷ درصدی روبه شده و در این مدت  تصادفات جرحی نیز ۱۰۰ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۱۸ درصد افزایش داشته است. 

آبرسانی روستایی چهارمحال و بختیاری نیازمند ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار است

احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه این طرح شامل آبرسانی به مجتمع جغدان شهرستان کیار با پنج روستا، آبرسانی به مجتمع دهنو گودرز شهرستان لردگان با چهار روستا، آبرسانی به مجتمع سرتنگ محمود شهرستان اردل با هفت روستا و آبرسانی به روستاهای گل‌سرخ و نصیرآباد شهرستان کوهرنگ است، افزود: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۸ آغاز شده و تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نماینده مجلس: تصویب قوانین تسهیل‌کننده تولید از اولویت‌های مجلس است

حسین بامیری نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی، رمز تحقق شعار سال را تکیه بر توان داخل و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی عنوان و تصریح کرد: مجلس به دنبال اصلاح و تغییر قوانین مزاحم است و در همین خصوص مرکز پژوهش‌های مجلس، قوانین مزاحم که در واقع موانع فراروی تولید به شمار می‌روند را استخراج کرده و برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده است.

اعضای هیات بازرسی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند

به پیشنهاد استاندار چهارمحال و بختیاری و با حکم رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور، شهاب قائدی، رضا علی‌بیگی، ملک‌محمد محمودیان، تهمتن عبدالهی و علی شهریارپور به عنوان اعضای هیات بازرسی چهارمحال و بختیاری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شدند.

تندباد به بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری خسارت زد

خسرو کیانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گفت: به‌ دنبال وزش شدید تندباد، تعدادی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شهرها و تورهای پرورش ماهی در قفس کارون ۴ و همچنین مزارع و باغات دچار آسیب شد که این خسارت‌ها به‌ زودی جمع‌بندی و برآورد مالی آن اعلام می‌شود.

۴۰ واحد صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید باز می‌گردد

حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: تلاش می‌شود از طریق بررسی مشکلات این واحدها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و هم‌افزایی بین‌بخشی، واحدهای تولیدی غیرفعال را به چرخه تولید بازگردند تا از این طریق روند اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی استان نیز شتاب گیرد.

شکل‌دهی دولت جوان حزب الهی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات است

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌ جمعه شهرکرد با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر شکل دادن دولت جوان و انقلابی به عنوان دستاوردی در سال ۱۴۰۰ یاد کرده‌اند، افزود: اگر ایشان بر این موضوع تاکید دارند به این دلیل است که اهداف انقلاب به درستی پیش برود، ارزش‌های انقلاب اسلامی حاکم شود و مسیر انقلاب با انگیزه‌ای مضاعف در مسیر خود تداوم یابد.

نماینده بروجن: طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای مستلزم الگوی منطقی است

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای حقوق مبداء نیز باید در نظر گرفته شود و اگر تصمیم‌گیری‌ها در حوزه مبداء عالمانه و بر مبنای عدالت و اصول زیست‌محیطی نباشد یک استان ویران نمی‌شود بلکه منافع یک کشور به خطر می‌افتد.

۶۰ میلیارد ریال برای جاده شهرکرد – بن – داران تخصیص یافت

به گفته حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان، در سال گذشته برای اجرای باند دوم محور ارتباطی شهرکرد – بن – داران ۲۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ابلاغ شد که از این مبلغ  تاکنون ۶۰ میلیارد ریال برابر ۲۸.۲۳ درصد تخصیص پیدا کرد.

کشتی گیران ناشنوای چهارمحال و بختیاری به اردوی تیم ملی دعوت شدند

معصومه محمدی رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان گفت:  ابوذر ربیع‌زاده در رده سنی بزرگسالان و حسین حسینی در بخش جوانان به مرحله دوم اردوی ارزیابی و انتخابی تیم‌های ملی کشتی فرنگی ناشنوایان دعوت شدند و از ششم فروردین تمرینات خود را در این اردو آغاز کرده‌اند.

امام جمعه شهرکرد: تحقق اهداف شعار امسال به تلاش همگانی نیاز دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۰ گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با جنگ اقتصادی و انواع ترفندهای دشمن در این عرصه مواجه شده است و لازم است جوانان به ‌عنوان گردانندگان چرخ انقلاب و نقش‌آفرینان در حوزه‌های مختلف، تلاش بیشتری برای تحقق اهداف نام‌گذاری سال جاری داشته باشند.

مساحت فضاهای پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ۱۴ برابر شد

اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه مساحت فضاهای پارک در سال ۹۲ به حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا می‌رسید اما این میزان در پایان سال ۹۹ به ۲۰ هزار مترمربع افزایش یافته است، یادآور شد: به جز یک ساختمان اداری سایر فضاها، آزمایشگاهی، کارگاهی و کاربردی هستند که به طور مثال در شهرک صنعتی شهرکرد سه کارگاه بزرگ در حوزه تولید ساخت ماشین‌آلات به مساحت ۶ هزار مترمربع در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان استان قرار دارد.

فروش آجیل شب عید در چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد افزایش یافت

جهانبخش مرادی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بررسی‌های میدانی و گزارش‌های حاکی از فروش آجیل شب عید بیانگر آن است که امسال مردم استان در خرید اقلام مورد نیاز شب عید خود از جمله آجیل استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته داشتند، گفت: اگرچه قیمت آجیل در عید امسال نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی روبرو بود اما برخی از مردم استان بنا بر وسع و توان خود نسبت به تهیه آجیل شب عید خود اقدام کردند.

همچنین در این هفته، ایرنای شهرکرد در گزارش‌هایی به بررسی زندگی‌نامه ابوالقاسم بختیار یکی از نخستین دانش‌آموختگان رشته پزشکی ایران، وضعیت جنگل‌های استان و جنبه‌های استانداردسازی و بازآفرینی غذاهای سنتی چهارمحال و بختیاری پرداخت و گزارش‌های تصویری از آیین چراغ‌بران و تلاش مردم برای عبور از جاده‌های مسدود شده کوهرنگ نیز ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha