۸ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84276160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیزده‌بدر به شهرستان سامان نروید

۸ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۱۴
کد خبر: 84276160
سیزده‌بدر به شهرستان سامان نروید

شهرکرد- ایرنا- فرماندار سامان با اشاره به وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان گفت: محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان در پایان هفته جاری و روز سیزده بدر تشدید می‌شود و از ورود هرگونه مسافر و گردشگر جلوگیری می‌شود.

به  گزارش ایرنا،همه ساله در پایان  تعطیلات نوروزی و روز سیزده بدر، هزاران گردشگر از داخل و خارج استان چهارمحال و بختیاری در کنار رودخانه زاینده‌رود و باغات شهرستان سامان روز طبیعت را برگزار می‌کند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه ورود به مسافران داده نشده است.

کمال اکبریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به سرعت انتشار و شیوع ویروس کرونا از مسافران و گردشگران در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری که برابر با روز طبیعت است،به شهرستان سامان جلوگیری می‌شود.
وی افزود: هم‌اکنون با توجه به رنگ‌بندی شهرها و وضعیت نارنجی سامان، از ورود و حضور خودروهای دارای پلاک غیربومی در این شهرستان جلوگیری و مسافران به برگشت توصیه می‌شوند.
اکبریان تصریح کرد: اما در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، علاوه بر خودروهای با پلاک غیربومی، از ورود خودروهای بومی استان نیز به شهرستان سامان جلوگیری خواهد شد.
وی یادآور شد: از تمامی گردشگران و مسافران به‌ویژه هم‌استانی‌های ارجمند درخواست می‌شود تا از سفر به شهرستان سامان ‌به‌خصوص در روزهای پایانی هفته جاری و همزمان با روز طبیعت پرهیز کنند.
اکبریان اظهار داشت: هم‌اکنون تمامی مراکز تفریحی و گردشگری در شهرستان سامان تعطیل و هرگونه خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در این مراکز ممنوع است.
به گزارش ایرنا، بنا بر مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی، سفر و تردد به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و افرادی که نسبت به این مصوبه تخلف کنند با جریمه‌های قانونی مواجه می‌شوند.
از بین شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری، سامان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و سفر نوروزی به سامان به‌عنوان منطقه نارنجی ممنوع است.
ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.
شهرستان گردشگری سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha