۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84276480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزارو ۳۴۶ پرونده مستمری بگیر به مراکز مثبت زندگی زنجان واگذار شد

زنجان - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: در مرحله اول واگذاری پرونده ها در سال گذشته ۶ هزار و ۳۴۶ پرونده مستمری بگیر به مراکز مثبت زندگی واگذار و بیش از ۲ هزار بازدید از منزل مددجویان از سوی مددکاران انجام گرفته است.

فرهاد میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات مراکز مثبت زندگی به گونه ای برنامه ریزی شده که مددکاران باید حداقل هر ۶ ماه یکبار به منزل مددجو رفته و از وضعیت آنها باخبر شوند و طبق مستندات و اطلاعات صحیح، برنامه توانمندسازی خانواده را تنظیم کند.

وی با اشاره به رعایت مناسب سازی و فضای مراکز خدمات بهزیستی استان اضافه کرد: ورودی، راهروها، پله ها، همچنین رعایت سطوح شیبدار فضای پذیرش مرکز، فضاهای بهداشتی، کف سازی مراکز و استفاده از تجهیزات و ضوابط ایمنی و حفاظتی باید متناسب با نیازهای فرد دارای معلولیت باشد.

این مسوول ادامه داد: با راه اندازی مراکز مثبت زندگی مراکز به منازل مددجویان نزدیک شده و موجب تسهیل دسترسی مددجویان به مددکار و مراکز شدند.

به گفته میرزایی، باتوجه به سختی های تردد برای ساکنان روستاها، استقرار و جانمایی مراکز مثبت زندگی به گونه ای بوده که برای مردم روستاها در نزدیکترین و قابل دسترس ترین منطقه استقرار یابند.

وی  یادآوری کرد: اواخر سال گذشته  ۴۰ مرکز مثبت زندگی همزمان با سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری و با هدف خدمات رسانی به گروه‌های هدف در زنجان افتتاح شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: این مراکز در راستای اجرای بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بند چهار ماده ۵۷ قانون احکام دائمی دال بر تشکیل مراکز خدمات بهزیستی که نمادی از بهزیستی کوچک هستند، افتتاح شد.

گفتنی است مراکز مثبت زندگی، شناسنامه اجتماعی خدمات بهزیستی بر اساس نگاه خانواده‌محوری است و در حوزه افراد دارای معلولیت که تا کنون بر فرد معلول تمرکز داشت، نیازمندی‌های کل خانواده لحاظ می‌شود و از همین رو ایجاد این مراکز  بیشترین بازدهی را برای حوزه توانبخشی به همراه خواهد داشت.

 این مراکز می‌توانند با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی جلب مشارکت خیران را داشته باشند و در راستای دستورالعمل‌ها این مبالغ را برای مددجویان همان مرکز هزینه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha