۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84276517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به سرمازدگی باغات هشدار داد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش محسوس دما در استان برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد و گفت: در این مدت خطر سرمازدگی باغات، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها وجود دارد.

مهران چراغپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاهش دما برای ساعات اولیه صبح بیشتر است و دما در بسیاری از نقاط استان به ویژه نیمه شمالی به زیر صفر کاهش می‌یابد.

وی به کشاورزان، باغداران و گلخانه‌داران و دامداران توصیه کرد تا با تنظیم دمای مجموعه‌های خود نسبت به سرمازدگی باغات، گلخانه‌ها و مرغداری‌های خود پیشگیری کنند.

چراغپور با بیان اینکه خطر سرمازدگی از روز چهارشنبه به طور موقت برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر احتمالی در الگوهای فصل بهار هرگونه تغییر در پیش‌بینی‌های بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، کمینه دمای شهرکرد در صبح روز یکشنبه را ۹ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: این دما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به زیر صفر درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام سازمان چهارمحال و بختیاری، سرمازدگی طی چندین مرحله به باغات این استان خسارت وارد کرد و بطور مثال در اسفندماه سال گذشته ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت به باغات استان به ویژه شهرستان سامان وارد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha