حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیمه شعبان میزبان عقد زوج‌های جوان شیرازی است

شیراز- ایرنا- برنامه‌های آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) در شیراز به مناسبت نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) اعلام شد که از آن جمله می‌توان به برنامه عقد ازدواج زوج‌های جوان اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) یکشنبه در حاشیه آیین گلابشویی گنبد حرمین مطهر در این آستان مقدس گفت:‌  به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان ویژه برنامه های متنوعی در این بارگاه منور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام احمد سلامی افزود: امروز به همت معاونت اماکن و خدمات زائرین حرم مطهر و معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، گنبد حرمین مطهر احمدی و محمدی علیهماالسلام، گلابشویی شد.
وی ادامه داد: قبل از ظهر یکشنبه نیز ویژه برنامه کودکانه "حضرت دلبر" در بوستان کودک حرم مطهر اجرا شد.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همچنین گفت:  شامگاه یکشنبه (در شب نیمه شعبان) بانگ «یا مهدی(عج) ادرکنی» راس ساعت ۲۱ همراه با قرائت دعای زیارت امام زمان(عج) "سلام الله الکامل التام" همزمان با سراسر کشور، در صحن و سرای حرم مطهر طنین‌انداز و آسمان حرم مطهر نورافشانی خواهد شد.
وی اظهار داشت:  روزهای یکشنبه و دوشنبه (هشتم و نهم فروردین‌ماه جاری) نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره)، حجت الاسلام رضوی اردکانی خطیب دینی پیرامون فضایل و مناقب حضرت ولی عصر(عج) به ایراد سخن می پردازد و مداحان اهل بیت(ع) مولودی خوانی می‌کنند و در ظهر دوشنبه نیز برنامه مولودی‌خوانی خواهیم داشت.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: اجرای مراسم عقد زوج های جوان در سالن پیوند آسمانی حرم مطهر و اجرای ویژه برنامه کودکانه در دو نوبت صبح و عصر در صحن احمدی، دیگر برنامه روز میلاد امام زمان (عج) در روز دوشنبه است.
وی در ادامه به مسابقه اینترنتی که به مناسبت نیمه شعبان تدارک دیده شده است، اشاره کرد و گفت: از ۷ تا ۱۱ فروردین ماه، مسابقه  "موعود ادیان" در پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر بارگزاری می شود که علاقه مندان برای دریافت منبع و شرکت در آزمون آنلاین این مسابقه می توانند به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: در همین ایام، طرح معرفت زیارت، اجرا و نمایشگاه شمیم انتظار در صحن حضرت معصومه(س) این حرم برپا خواهد شد.
وی پیرامون ایستگاه های صلواتی که در حرم مطهر برپا می شود گفت: ایستگاه صلواتی موکب دانشجویان عراقی در صحن حضرت معصومه(س) و یک ایستگاه صلواتی نیز به همت هیات منتظران وصل در باب الرضا(ع) در این ایام مبارک، برپا خواهد شد.
برگزاری مراسم حزب خوانی قرآن کریم، قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) و اجرای ویژه برنامه رادیو حرم در دو نوبت صبح و عصر در صحن مطهر، از دیگر برنامه های این ایام خجسته است که معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ (ع) به آن ها اشاره کرد.

بازدید رایگان از موزه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در عید نیمه شعبان
روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) همچنین اعلام کرد:‌ دوشنبه ۹ فروردین ماه، همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی(عج)، بازدید از موزه این حرم مطهر برای مراجعان، رایگان است.
بنا بر این گزارش، موزه حرم مطهر در سال ۱۳۴۴ هجری شمسی تاسیس شده و گنجینه فاخر آن، شامل آثار ارزشمند مربوط به ادوار مختلف پیش از تاریخی تا دوران معاصر در دو طبقه و مساحتی افزون بر یک هزارمتر مربع است.
بر این اساس، موزه حرم مطهر در ضلع جنوبی صحن احمدی قرار دارد و در ایام نوروز از ساعت ۹ تا ۱۸، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، میزبان زائران و مجاوران گرانقدر است.

حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) امام هفتم شیعیان و برادر امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان است. بارگاه نورانی او در شیراز زیارتگاه مردم و مسافران این شهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha