دمای هوای آذربایجان غربی افزایش می یابد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان تا پایان هفته روزانه یک تا ۲ درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

مهدی کریمی روز دوشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: روند کاهشی دما که در هفته جاری شروع شده بود از روز سه شنبه متوقف شده و روند افزایش هشت درجه ای دما آغاز می شود.

وی گفت: تا روز پنجشنبه پدیده ای جز وزش باد ملایم و هوای آفتابی و بهاری برای آذربایجان‌غربی  پیش‌بینی نمی شود.

کریمی با اشاره به وضعیت هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بدون پدیده بوده است و شهرستان اشنویه با منفی پنج درجه سردترین شهر بود، ارومیه هم دمایی بین سه و ۹ درجه سانتی گراد داشت.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش های هفته جاری از شهرستان پیرانشهر با ۹.۳ میلی‌متر گزارش شده‌است، افزود: بارش ها در ۵۰ درصد شهرهای استان گزارش شده‌است ولی شدت و میزان آن کم بوده است.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی و با مردمانی به صورت عمده با شغل کشاورزی و دامداری است که پیش بینی‌های هواشناسی نقش مهمی در برنامه‌ریزی برای کشت داشت و برداشت محصول ایفا می‌کند.

این استان به طور میانگین سالانه شاهد بارش ۴۰۰ میلیمتر بارن و برف است و شهرستان سردشت با ۱۰۰۰ میلیمتر بارندگی پیشتاز این استان در بارشها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha