۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84278315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دهگلان سردترین شهر کردستان در شبانه‌روز گذشته بود

۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبر: 84278315
دهگلان سردترین شهر کردستان در شبانه‌روز گذشته بود

سنندج- ایرنا- مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دهگلان با حداقل دمای منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر کردستان در شبانه‌روز گذشته بود.

خسرو سیف‌پناهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته دمای هوای صبحگاهی در بیشتر مناطق استان کاهش چشمگیری داشت و در این مدت کمترین دمای استان در دهگلان ثبت شد و دمای هوا در ایستگاه قاملو منفی ۹.۴ درجه سانتی‌گراد، بابارشانی منفی ۹.۲ درجه سانتی‌گراد، سقز منفی ۶ درجه سانتی‌گراد و مریوان منفی سه درجه سانتی گراد بود.

وی با بیان اینکه این کاهش دمای هوا صبحگاهی می‌تواند به باغ‌ها آسیب برساند اضافه کرد: روند کاهش دمای هوا از امروز متوقف شده و به طور میانگین تا پایان هفته جاری دمای هوا استان هفت تا ۹ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می ‌کند.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته دمای هوا سنندج بین منفی ۲ درجه و ۱۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و در این مدت سلین هورامان با حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بود. 

وی با اشاره به اینکه پایداری هوای کردستان تا روز چهارشنبه هفته جاری تداوم دارد اضافه کرد: از روز چهارشنبه موجی از هوای ناپایدار وارد استان می‌شود که در روزهای پایانی هفته موجب بارش‌های پراکنده در سطح استان خواهد شد.

سیدپناهی گفت: در روزهای پایانی هفته جاری علاوه بر بارش ضعیف باران، پدیده گرد و خاک و ورزش تندباد در استان پیش‌بینی می‌شود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۷۱ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته(۳۵۴ میلیمتر) بیش از ۳۰ درصد و در مقایسه با بلندمدت(۳۰ سال قبل) ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha