۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84279147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان نسبت به تحولات افغانستان ابراز نگرانی کرد

۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 84279147
پاکستان نسبت به تحولات افغانستان ابراز نگرانی کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با رئیس جمهوری افغانستان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فعلی این کشور، تاکید کرد: رویکرد زور و نظامی هرگز روش حل مسئله افغانستان نخواهد بود.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز سه‌شنبه در حاشیه نهمین نشست کنفرانس بین المللی قلب آسیا در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با «محمداشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای گفت: قریشی طی گفت‌وگو با اشرف غنی تاکید کرد که صلح پایدار در افغانستان برای توسعه و رفاه کل منطقه اجتناب ناپذیر است.

وی با ابراز نگرانی عمیق پاکستان نسبت به افزایش سطح خشونت‌ها در افغانستان، اظهار داشت: اسلام‌آباد حامی پیشبرد گفت‌وگوهای فراگیر و جامع میان تمام گروه‌های داخلی افغانستان است و هیچ رویکرد زور و نظامی را روش حل بحران این کشور نمی‌داند.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود که این کشور به نقش خود برای کمک به صلح افغانستان و مشارکت نزدیک با تمامی بازیگران منطقه و سایر سهام‌داران ادامه خواهد داد.

دولت پاکستان اخیرا در واکنش به احتمال تاخیر در خروج نظامی آمریکا از افغانستان و هشدار طالبان به دولت بایدن، تعیین سرنوشت افغانستان را حق مشروع مردم این کشور دانست و نسبت به هرگونه عقب نشینی غیرمسوولانه نیروهای ‌خارجی هشدار داد.

پاکستان از نزدیک با ایالات متحده در مورد روند صلح افغانستان مرتبط بوده و امضای توافق نامه طالبان و واشنگتن در دوحه و آغاز مذاکرات داخلی افغانستان را تسهیل کرده است، امری که اکنون به نظر می‌رسد در حال حاضر به دلیل روند بررسی در واشنگتن متوقف شده است.

کنفرانس قلب آسیا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ در استانبول، کابل، الماتی، پکن، اسلام‌آباد، امریتسار، باکو و استانبول برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha