بیش از ۱۰ تن ماده غذایی فاسد در خراسان رضوی معدوم شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:‌ ۱۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی، در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی کشف و معدوم شد.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهندس علی‌اصغر حسنی گفت: بازرسان این اداره در این طرح از هزار و ۴۷۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند که نتیجه آن پلمب ۴۳ مجموعه متخلف، معرفی ۵۱۰ فرد متخلف به دستگاه قضایی و امحا و معدوم‌سازی ۱۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف بود.

وی افزود: در همین مدت ۷۶ بازدید بیمارستانی و هزار و ۳۴۰ بازرسی بهداشت حرفه‌ای از کارگاه‌ها و کارخانه ها صورت گرفت که در آن چهار هزار و ۳۱۲ نفر از شاغلان از آموزش‌های لازم در حوزه رعایت نکات پیشگیرانه برخوردار شدند.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بخش قابل توجهی از بازرسی‌های بهداشت محیط در تمامی روزهای سال، به‌ ویژه در ایام نوروز در خصوص نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها بوده است.

وی افزود:‌ در بازه یاد شده ۸۰۹ بازدید از نانوایی‌های شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفت که متعاقب آن ۷۱ اخطار برای متصدیان نانوایی‌های متخلف صادر و سه واحد نانوایی متخلف پلمب شد و ۷۵ متصدی خطاکار نانوایی‌ نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسنی افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در حوزه سلامت محیط و کار، موارد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و برخورد لازم را با متخلفان داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha