۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 1427
کد خبر: 84280021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان امام علی(ع) سرابله ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی ندارد

ایلام - ایرنا - فرماندار چرداول با اشاره به اینکه بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی ندارد، گفت: این شهرستان هم اکنون در شرایط نارنجی کرونا قرار دارد و تبدیل نشدن آن به قرمز بستگی به اهتمام جدی مردم و مسوولان مربوطه دارد.

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی روز چهارشنبه در یکصد و چهارمین جلسه مدیریت مبارزه با کرونا شهرستان چرداول اظهار داشت: متاسفانه علیرغم هشدارهای متعدد بدلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری مراسمات وضعیت نارنجی در چرداول حکم‌فرما شده و با ادامه این روند احتمال قرمز شدنش وجود دارد.

وی تاکید کرد: بیمارستان امام علی (ع) شهر سرابله دیگر ظرفیت پذیرش بیمار کرونایی ندارد و هم اکنون ۱۵ بیمار بستری شده اند که از این تعداد ۱۳ نفر زن بدلیل شرکت در مراسمات عزا و عدم رعایت فاصله اجتماعی به کرونا مبتلا شده اند.

فرماندار چرداول یادآور شد: باید از قرمز شدن وضعیت شهرستان جلوگیری کرد که این امر مستلزم مشارکت مردم و مسوولان و رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

فتاحی اضافه کرد: حضور در مراسمات عزا و شادی از  عوامل موثر و اصلی شیوع بیماری کروناست و از مردم انتظار داریم از هرگونه تجمع  و دورهمی ها اجتناب کنند تا بتوانیم از این پیک و مرحله حساس نیز به سلامت عبور کنیم. 

وی با ذکر این نکته که سلامت مردم خط قرمز مسوولان است،  افزود: تمام مبادی ورودی چرداول کنترل و رصد و تمام ورودی های تفرجگاه ها مسدود هستند و مردم از حضور در طبیعت و بویژه روز سیزده بدر اجتناب کنند تا شاهد قطع زنجیره  کرونا باشیم.

فتاحی اعلام کرد: متاسفانه شهرستان های همجوار چرداول  در وضعیت خوبی قرار ندارند و از مسافران می خواهیم از ورود به چرداول خودداری کنند در غیر اینصورت برابر مقررات ستاد کرونا برخورد خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: همیاران سلامت در تمام روستاهای چرداول تشکیل شده است و با مشارکت و همراهی این عزیزان از برگزاری هرگونه مراسمی در سطح روستاها  ممانعت به عمل خواهد آمد.
تعطیل بودن تمام تالارها، مسدود بودن تفرجگاه و آرامستان ها، ممانعت از ورود خودروهای غیر بومی، فعالیت شبانه روزی کارگروه ستاد کرونا، افزایش عاملان فروش مرغ سهمیه ای و نظارت بر توزیع مرغ، نظارت بر کار و فعالیت نانوایی ها از موارد مصوب ستاد کرونای شهرستان چرداول بود. 

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha