۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 1812
کد خبر: 84280134
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هزار اثر به دبیرخانه جشنواره جهانی نقاشی کودک ارسال شد

کرمان- ایرنا - مدیر جشنواره جهانی نقاشی کودک گفت: از سراسر جهان حدود هزار اثر به دبیرخانه جشنواره جهانی نقاشی کودک به میزبانی شهرداری کرمان ارسال شده است.

محمد جهانشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه  زمان مهلت ارسال اثر به این جشنواره دهم اردیبهشت سال جاری است اظهار داشت : ۳۰ درصد آثار داخل کشور و ۷۰ درصد از خارج کشور، به دبیرخانه ارسال شده است.

به گفته جهانشاهی بیش از هشت هزار نفر از ۳۲ کشور دنیا از سایت جشنواره بازدید کردند .

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: برخی از این تعداد، به‌صورت انفرادی و برخی هم به‌صورت جمعی از جمله مدارس و مراکز آموزشی، با سایت جشنواره ارتباط برقرار کردند.

مدیر جشنواره جهانی نقاشی شهرداری کرمان با بیان اینکه «هِنری لاو هوچونگ»، از هنگ‌کنگ؛ «ایوان استویانف»، از بلغارستان، و «ایوانا کاسالیکا» از جمهوری چک و «محمدعلی بنی‌اسدی» و «اکبر نیکان‌پور»، از ایران، اعضای هیأت داوران نخستین «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک» شهرداری کرمان هستند، گفت: ۶داور نوجوان از کشورهای «ایران»، «هنگ‌کنگ»، «اوکراین»، «موزامبیک»، «بلغارستان» و «هند» نیز، داوری آثار این جشنواره را بر ‌عهده دارند.

جهانشاهی افزود:  از کشورهای ایران، قزاقستان، روسیه، آمریکا، آلمان، بلغارستان، چین، اندونزی و هندوستان، بیشترین ارتباط را با دبیرخانۀ جشنواره برقرار کرده و اثر ارسال کرده‌اند.

وی گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاع و ارسال اثر به نخستین «جشنواره جهانی نقاشی کودک» شهرداری کرمان، می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس:https://cipfk.com/ مراجعه کنند.

سایت و پوستر جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان در روز ۲۱بهمن ماه ۹۹ با حضور معاون وزیر کشور، استاندار، شهردار و نماینده یونیسف و یونسکو در کرمان رونمایی شد و این جشنواره به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده بود.

نخستین دوره 'جشنواره جهانی نقاشی کودک' شهرداری کرمان با مشارکت دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران UNESCO، صندوق جهانی حمایت از کودکان یونیسف (UNICEF) و کمیسیون ملی یونسکو و سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) با موضوع محیط پیرامون زندگی از خانه تا کهکشان‌ها هر آنچه برای بچه‌ها جالب توجه است؛ حتی سفر خیالی به شهر تاریخی کرمان برگزار شد.

مخاطبین این جشنواره بچه‌های سراسر دنیا در سنین پنج تا ۱۵ سال هستند که از ۹ فوریه تا ژوئن ۲۰۲۱ و توسط سه داور از کشورهای بلغارستان، جمهوری چک، و چین و ۲ داور ایرانی ارزیابی می‌شوند که هر پنج داور از چهره‌های شناخته‌شده و فعال در رویدادهای بین‌المللی به‌ویژه نقاشی کودک هستند.

هرساله شهرداری کرمان میزبانی این جشنواره را برعهده گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha