۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84281058
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خطر شیوع کرونا گردشگران شهرستان سامان را به خانه‌هایشان بازگرداند
عکس تزیینی است

شهرکرد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان سامان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، پنج دستگاه اتوبوس حامل گردشگران متوقف و به سمت مبدأ برگشت داده شد.

حسن الهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: تعدادی مسافر و گردشگر به وسیله اتوبوس‌ها به بخش زاینده‌رود شهرستان سامان وارد شده بودند که از آنها خواسته شد برای جلوگیری از شیوع کرونا به شهرستان ورود نکنند.

به گفته وی،با توجه به وضعیت نارنجی سامان در رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا و اطلاع‌رسانی‌های فراوان مبنی بر خودداری افراد غیربومی و حتی بومی از سفر به این شهرستان،اما این گردشگران توجهی به این موضوع نداشتند و وارد یک باغ گردشگری شده بودند.

وی یادآور شد:مسوولان شهرستان سامان به‌ویژه در بخش قضایی، با متخلفان در حوزه گردشگری برخورد جدی خواهند داشت.

الهی در پایان یادآور شد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه در سامان، با متخلفان در حوزه باغ‌های گردشگری، قایق‌های رفتینگ، خانه‌های مسافر، ویلاها و سایر اماکن اقامتی، تفریحی، توریستی و گردشگری در این شهرستان برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری از ورود خودروهای با پلاک غیربومی و بومی به شهرستان سامان جلوگیری می‌شود.

هم‌اکنون تمامی مراکز تفریحی و گردشگری در شهرستان سامان تعطیل و هرگونه خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در این مراکز ممنوع است.

بنا بر مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی، سفر و تردد به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و افرادی که نسبت به این مصوبه تخلف کنند با جریمه‌های قانونی مواجه می‌شوند.

از بین شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، سامان و کیار در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان دیگر در وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و سفر نوروزی به مناطق نارنجی ممنوع است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

شهرستان گردشگری سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha