۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84282061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ مرکز عرضه و ذبح مرغ زنده در مهاباد جمع‌آوری شد

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبر: 84282061
۲۰ مرکز عرضه و ذبح مرغ زنده در مهاباد جمع‌آوری شد

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان در برابر شیوع بیماری های مشترک طی سال گذشته ۲۰ مرکز عرضه و ذبح مرغ زنده در این شهر جمع آوری و پلمب شد.

عباس آغاز روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این مراکز مرغ بدون نظارت بهداشتی ذبح می‌شود، اظهار داشت: در همین مدت ۹ دستگاه خودرو حامل و توزیع مرغ زنده نیز در سطح این شهرستان شناسایی و توقیف شد.

وی ادامه داد: واحدهای مرغداری این شهرستان نیز در هر دوره جوجه‌ریزی چند نوبت مورد پایش قرار گرفته و قبل و بعد از کشتار نیز طیور از نظر وضعیت سلامت مورد معاینه قرار می‌گیرد.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۰ پرونده قضایی برای متخلفان توزیع و عرضه مواد پروتئینی تشکیل شده و در همین راستا پنج مرکز عرضه گوشت پلمب شد.

آغاز ، با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۱ مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های دامی در این شهرستان انجام شده اضافه کرد: در این مدت ۱۶ هزار ۵۰۲ کیلوگرم فراورده‌ خامی دام نیز ضبط شده است.

وی از کشف یک کارگاه غیربهداشتی تولید شیر تقلبی در شهر گوک تپه در بهمن‌ماه سال گذشته خبر داد و گفت: بازرسان این شبکه بعد از شناسایی واحد غیربهداشتی لبنیاتی در این شهر در طی یک گشت مشترک با مرکز بهداشت مهاباد، بیش از هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شیرتقلبی غیرقابل مصرف را کشف کردند.

وی افزود: این فرد متخلف بصورت سنتی شیر را جمع‌آوری می‌کرد و بعد از فرآوری و تبدیل آن به پنیر، پساب پنیر را با اضافه کردن شیر خشک، روغن و طعم دهنده به شیر تقلبی تبدیل می‌کرد و به شهروندان می‌فروخت.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در ادامه تأکید کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان باشد.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۸۶ واحد مرغداری گوشتی در مهاباد دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد، ۶۷ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۹۸۲ هزار قطعه در هر دوره فعال است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha