۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84282071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجتمع آبرسانی خانمیرزا آب شرب ۳۱ هزار نفر را تامین می‌کند
عکس تزئینی است.

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح مجتمع آب‌رسانی خانمیرزا آب آشامیدنی ۳۱ هزار نفر در ۳۴ روستای این شهرستان تامین می‌شود.

احمدرضا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و هم‌اکنون ۴۵ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال ۱۳۹۸ افزون‌بر ۲۳۳ میلیارد ریال برای اجرای طرح مجتمع آب‌رسانی خانمیرزا هزینه شد.

محمدی اعتبار مصوب ملی و استانی این طرح در سال گذشته را ۱۱۵ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: از این مبلغ ۸۵ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۳۰ میلیارد ریال از منابع استانی بوده است که از مجموع اعتبارات مصوب ملی و استانی برای اجرای این طرح در سال گذشته ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برابر ۳۷.۸۲ درصد شامل ۳۵ میلیارد ریال اعتبار ملی و هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از منابع استانی تخصیص پیدا کرد.

محمدی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح مجتمع آب‌رسانی خانمیرزا را ۸۰۰ میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: در صورت تامین به‌موقع اعتبارات، این طرح در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، شاخص بهره‌مندی روستائیان چهارمحال و بختیاری از آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی در طول دولت‌‎های یازدهم و دوازدهم حدود ۱۶ درصد افزایش یافت و از ۶۲.۴ درصد سال ۱۳۹۲ به ۷۸ درصد در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون به ۶۵۱ روستا آب‌رسانی می‌کند که از این تعداد ۵۴۳ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد اما این در حالی است که ۱۱۵ روستای استان از نعمت آب لوله‌کشی محروم هستند که از این تعداد ۲۸ روستا بالای ۲۰ خانوار و بقیه زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است که ۳۵ درصد این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha