۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84283437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲هزار پرونده در شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری مختومه شد

شهرکرد- ایرنا- رییس شوراهای حل اختلاف دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ایجاد صلح و سازش از مهمترین سیاست‌های این شورا است،گفت: پارسال بیش از ۷۲ هزار و ۲۵۲ پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان مختومه شد.

کرم شیخ‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:۵۰ هزار و ۲۹۲ پرونده از پرونده‌های تشکیل شده در سال‌گذشته استان قابل صلح  و سازش بودند که از این تعداد ۲۸ درصد منجر به صلح و سازش شد.

به گفته وی، در این مدت ۱۳ هزار و  ۹۴۹ پرونده منجر به صلح و سازش شد.

شیخ‌پور اظهار داشت: در این مدت ۹ فقره پرونده قتل به صلح و سازش منجر شد که از این تعداد یک پرونده در سورشجان، سه پرونده در شهرکرد، یک پرونده در کیار، یک پرونده در آزادگان، یک پرونده در لردگان و ۲ پرونده در فارسان بود که با رضایت اولیاء دم به سلح و سازش منجر شد.

رییس شوراهای حل اختلاف دادگستری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه شورای حل اختلاف برای رسیدگی به جرائم و پرونده‌های مالی زیر۲۰۰ میلیون ریال و همچنین ایجاد صلح و سازش در خصوص پرونده‌های مختلف قتل، کیفری و حقوقی فعالیت دارد، گفت: ستاد ملی صبر در استان از اواخرماه جاری با عضوگیری از ریش‌سفیدان و معتمدان محلی در استان فعال خواهد شد.

وی افزود: از پارسال شورای حل اختلاف به معاونت توسعه حل اختلاف تغییر وضعیت داد و موسسات داوری، و میانجی‌گری ،ستاد ملی صبر نیز زیرمجموعه این معاونت قرار گرفت. 

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۳۰ شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در استان فعال است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹هزار نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha