نماینده تبریز: انتخابات ۱۴۰۰ فرصت تاریخی برای ملت است

تهران-ایرنا- نماینده مردم تبریز در مجلس انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ را فرصت تاریخی برای ملت دانست و افزود: اگر با دقت جهت گیری و عملکرد مسوولان تصمیم ساز و جریان‌های سیاسی مدعی دنبال شود، مردم در فرصت مناسب عکس العمل نشان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «احمد علیرضا بیگی» در جلسه علنی روز یکشنبه و در نطق میان دستور خود گفت: روز ۱۲ فروردین و رفراندومی که برای انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام مورد علاقه مردم برگزار شد، مناسبت بسیار باارزشی است زیرا ملت در این روز به عنوان صاحبان کشور شناخته شدند و از ملت ایران سوال شد که آیا جمهوری اسلامی را می خواهید یا خیر و مردم با رای قاطع ۹۸.۲ درصد جمهوری اسلامی ایران را برگزیدند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  مردم جمهوری اسلامی را برگزیدند و پای آن ایستادند و ارزشمندترین دارایی های خود را برای حفظ جمهوری اسلامی ایران فدا کردند تا ایران در عرصه گیتی سرافرازانه ابراز وجود کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: اما واقعیت این است که در سال های اخیر قطار کشور در ذیل انقلاب حرکت نمی‌کند؛ سفره مردم روز به روز تنگ تر می شود، ترجیح منافع حزبی و سیاسی بر منافع ملی توسط تعدادی مسوولین اثرگذار از اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان کاسته است و میزان مشارکت سیاسی مردم به سطح غیرقابل قبولی رسیده و تهدیدات مربوط به بروز دسیسه های دشمن کاملا جدی است.

 نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم افزود: اگر اشتباهات گذشته جبران نشود و برای تبیین شرایط موجود چاره اندیشی نشود، خسارتی بزرگ در انتظارمان خواهد بود.

بیگی تاکید کرد:  انتخابات ۱۴۰۰ فرصت تاریخی را برای ملت فراهم می کند، آنها با دقت جهت گیری و عمکلرد مسئولان تصمیم ساز، تصمیم گیر و جریان های سیاسی مدعی ولایتمداری و اصلاح طلبی را دنبال می کنند، مردم در فرصت مناسب عکس العمل نشان خواهند داد.

وی با بیان اینکه مردم امروز همانند آسیب دیدگانی هستند که محبوب خود را نظاره گر هستند، گفت: مردم دچار شکست عشقی شدند اما محبوب خود را همچنان دوست دارند و اگر جمهوری اسلامی در ریل انقلاب به حرکت خود ادامه دهد مردم صحنه های شکوهمند گذشته را جبران خواهند کرد.

بیگی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و حکمت خواستار مشارکت پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری هستند؛ اطمینان دارم شورای نگهبان در این مقطع حساس در تاریخ کشور اهمیت عملکرد خود را در راستای اجرای نظارت رهبری در برگزاری انتخابات پرشور به خوبی واقف است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه ورود نیروهای مسلح به دسته بندی های سیاسی و مناقشات مربوط به آن سم مهلکی برای کشور است، گفت: حضرت امام (ره) نسبت به دخالت نیروهای مسلح در امور سیاسی هشدار دادند که منحصر به انتخابات خاصی نبوده بلکه به عنوان اصل تخطی ناپذیر، دستورالعمل و وصیت همیشگی است.

وی با اشاره به ماده ۴۰ قانون مجازات و جرائم نیروهای مسلح، افزود: عضویت کارکنان نیروهای مسلح در سازمان‌ها و احزاب سیاسی و مداخله آنها در مناقشات بر اساس این ماده منع شده و برای مرتکبان ۶ماه تا ۳ سال زندان تعیین کرده است.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: یکی از صاحب منصبان نیروهای مسلح طی یادداشتی که در عموم رسانه‌ها به تاریخ اسفند سال گذشته انتشار پیدا کرده است، در ادامه اظهارنظر یکی از کاندیداهای سیاسی که پاسخ خود را از افکار عمومی و شورای نگهبان دریافت کرد، مدعی عدم تایید صلاحیت یکی از سرمایه های انقلاب اسلامی شده است و به مردم توصیه کرده دست از حمایت او بردارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: او دو روز پیش در مورد کاندیداتوری یکی از هم‌لباس های خودش اظهارنظر کرده و تخلفاتی را به او نسبت داده است و جالب اینکه صاحب منصب دیگری امروز اظهارات او را رد کرده و برای آن سند طلب کرده است که قطعا این موضع نمی تواند رویکرد سپاه باشد.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: انتظار می رود سپاه با تنبیه و مواخذه فرد خاطی، ساحت خود را از شائبه دخالت در امر انتخابات مبرا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha