امام جمعه تبریز: بدون توجه به تولید داخلی پیشرفت حاصل نمی‌شود

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار سال، گفت: بدون توجه به تولیدات داخلی پیشرفتی در کشور حاصل نمی‌شود.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه باور و توجه به تولیدات ملی در شرایط کنونی کشور اجتناب ناپذیر است، افزود: بر همین مبنا تولیدکنندگان نیز باید به فکر تولید محصولی باکیفیت باشند.

وی ابراز امیدواری کرد در سال جدید، روح مهربانی، صمیمیت، برادری و همدلی در جامعه و در بین مردم، مسئولان و اهالی صنعت دمیده شود.

آل هاشم با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط مقام رهبری تحت عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی، اظهار داشت: برای چندمین سال است که شعار سال مربوط به موضوع اقتصاد و تولید است، چون رهبری به خوبی سرمنشاء مشکلات کشور را می شناسند و این امر نشانه ذکاوت و هوشمندی، درایت و دوراندیشی ایشان است.

وی ادامه داد: اگر در سال های گذشته و زمانی که رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اقدام به بررسی راهکار مشکلات اقتصادی می شد به طور قطع  تاکنون توانسته بودیم به موفقیت های بیشتری در حوزه اقتصادی دست یابیم.

آل هاشم با تاکید بر لزوم باور به ضرورت و اهمیت تولید ملی بر اساس ظرفیت های علمی و فناوری کشور، یادآوری کرد: بهره مندی از روحیه نوآوری، خلاقیت و پرهیز از روحیه تقلید از پیش نیازهای مورد نظر برای تحقق شعار سال است و باید از فکر جوانان و نوآوری های آن ها حمایت کرده و از آن بیشترین بهره را ببریم.

وی اعتقاد جدی به تولید محصولات باکیفیت را از دیگر پیش نیازهای تحقق شعار سال توسط صاحبان صنایع و تولید کنندگان دانست و گفت: بهترین مسیر سودآوری و برترین تبلیغ تولیدات داخلی، ارتقای کیفیت محصولات است چرا که اگر شاهد محصولی باکیفیت نباشیم بدون تردید خریدار به دنبال مارک خارجی کشیده می شود.

آل هاشم باور به نظارت درون صنفی را از دیگر الزامات تولیدات داخلی برشمرد و افزود: شناسایی و تبلیغ مزیت های نسبی از موارد لازم در این زمینه است که به طور مثال تولید چادرشب با وجود اینکه یکی از نمادهای فرهنگ ایرانی محسوب می شود، مهجور مانده است.

وی بر لزوم توجه، احترام، تکریم و برقراری ارتباط با مشتری تاکید و اضافه کرد: کسب ایده ها، نظرات، انتقادات، پیشنهادات برای افزایش کیفیت و جذابیت بیشتر محصولات ضروری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد امسال شاهد شکوفایی تولید در بین تولیدکنندگان و اهالی صنعت استان باشیم و ما آمادگی لازم را داریم که موانع شناسایی شده بر سر راه تولید را از طرق مختلف پیگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به شرایط سخت سال ۹۹ برای تمامی تولیدکنندگان، گفت: با این وجود شاهد افزایش اشتغالزایی و همچنین میزان تولید در استان بوده ایم که این امر در سایه همدلی و هماهنگی بین بخش های مختلف استان پدید آمده است. 

یونس ژائله بر لزوم حمایت واقعی مسئولان مربوطه از امر تولید و تولیدکنندگان تاکید و اضافه کرد: عدم همکاری مناسب بانک ها جزو دغدغه های مهم صاحبان صنایع و تولید کنندگان است که باید در سال جدید توجه بیشتری بر روی آن صورت پذیرد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی آذربایجان شرقی با تمام توان در پی شکوفایی اقتصادی استان در سال جدید است اما در این زمینه نیازمند حمایت جدی مسئولان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha