۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 84284339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای تکاب با وجود گذشت ۱۶ روز از فصل بهار همچنان زیر صفر است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی تکاب گفت: این شهرستان با ثبت دمای ۲.۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر برای دومین روز متوالی سردترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود.

رسول جبرییلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تکاب، چالدران در شمال آذربایجان‌غربی با دمای منفی ۰.۹ درجه شب سردی را سپری کرد و در شهرهای اشنویه و ارومیه نیز شب گذشته دمای ۰.۴ سانتی‌گراد بالای صفر و ۱.۸ درجه بالای صفر ثبت ‌شد.

وی بیان کرد: همچنین شهرهای قره ضیاالدین با ۷.۴، ماکو با ۶.۸ و سردشت با ۵.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

رییس اداره هواشناسی تکاب اظهار داشت: دمای هوای این شهرستان ۲ روز قبل نیز چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر بود که نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن پنج درجه کاهش دمای هوا در تکاب ثبت شدد.

جبرییلی ادامه داد: میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری در شهرستان تکاب ۲۲۳.۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد و نسبت به بلند مدت ۶ درصد کاهش یافته ‌است.

وی با بیان اینکه در روزهای پیش‌رو پدیده خاص جوی در منطقه پیش‌بینی نمی شود، اضافه‌کرد: هوای تکاب در روزهای آینده صاف تا کمی ابری می شود و در ساعت‌های بعدازظهر شاهد افزایش ابر و وزش باد خواهیم بود.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که با ۸۱ هزار نفر جمعیت در منطقه‌ای کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha